برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت کرمانشاه با ۴۱ غرفه

چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت سال جاری در کرمانشاه در قالب ۴۱ غرفه در راستای معرفی دستاوردهای قرآنی ادارات و سازمان‌های استان و پخش فیلم و اجرای نمایش‌های قرآنی و دینی از شانزدهم تا بیست‌ویکم فروردین در پارک شاهد برپا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت سال جاری در کرمانشاه در قالب ۴۱ غرفه شامل محافل انس با قرآن و جلسات تفسیر، بخش کودکان (غرفه نقاشی)، غرفه‌های عفاف و حجاب، عرصه کتاب، نرم افزار و محصولات قرآنی با ۱۰ تا ۴۰ درصد تخفیف، معرفی دستاوردهای قرآنی ادارات و سازمان‌های استان و پخش فیلم و اجرای نمایش‌های قرآنی و دینی از شانزدهم تا بیست‌ویکم فروردین‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی در پارک شاهد برپا است که از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ ظهر ویژه بازدید مدارس و از ساعت ۱۶ تا ۲۱ نیز برای بازدید عمومی در نظر گرفته شده است.

نشست تربیت فلسفی کودکان در نمایشگاه قرآن کریم

آنچه در ورودی این نمایشگاه با استقبال بی‌نظیر بازدیدکنندگان به‌خصوص کودکان و نوجوانان روبه‌رو است، غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

محمد خیاط زنجانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در معرفی غرفه کانون اظهار کرد: غرفه کانون پرورش فکری همانند سال‌های گذشته میزبان کودکان و نوجوانان است.

وی از اضافه شدن چند بخش ویژه به غرفه کانون خبر داد و افزود: بحث نشست‌های تربیت فلسفی کودکان، میز روان‌شناسی تربیت کودک و نوجوان و کارگاه‌های فرهنگی و هنری کودکان به خدمات ارائه شده در این غرفه اضافه شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با اشاره به ارائه فعالیت‌های هنری، فرهنگی و ادبی خاطرنشان کرد: عرضه محصولات کانون پرورش فکری، هدایای جانبی و غرفه سرگرمی برای بچه‌ها را داریم که با استقبال خوبی همراه بوده است.

سنجش رایگان فشار خون و قند خون در نمایشگاه قرآن

دیگر غرفه که شاهد حضور بازدیدکنندگان بیشتری بود، غرفه قرآن و سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بود.

سعید نجف‌زاده، کارشناس فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و استاد خوشنویسی در توضیح خدمات ارائه شده در این غرفه به پایش و سنجش فشار خون و تست قند خون اشاره کرد و گفت: در غرفه پزشک عمومی حضور دارد که سلامتی مراجعان را می‌سنجد و در صورت لزوم به درمانگاه و مراکز درمانی معرفی می‌شوند.

وی همچنین از ارائه مقالات در حوزه پژوهش سلامت خبر داد و بیان کرد: مشاوره پزشکی رایگان روان‌شناختی توسط کارشناسان مشاوره ارائه می‌شود، همچنین میز طب سنتی هم دایر است.

استاد خوشنویسی تصریح کرد: آیات قرآن نیز با خط خوش نستعلیق مطابق میل و رغبت بازدیدکنندگان خطاطی و تقدیم آن‌ها می‌شود.

وی در ادامه استقبال از غرفه را عالی توصیف کرد و گفت: همکاران آماده سنجش رایگان فشار خون و قند خون شهروندان هستند.

آشنایی عموم مردم با فعالیت‌های قرآنی کمیته امداد

آشنایی عموم مردم با فعالیت‌های قرآنی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) از اهداف مهم برپایی غرفه کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در نمایشگاه قرآن و عترت بود که مسعود عزیزی، کارشناس مسئول فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در این رابطه گفت: در این غرفه مسائل مربوط به بحث امور قرآنی مددجویان به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به معرفی نفرات برتر در مسابقات قرآنی افزود: ۳۳۵۹ مددجویان استان در سال گذشته در ششمین جشنواره قرآنی باران وحی شرکت کردند که ۲۹۰ نفر توانستند در این رقابت‌ها به عنوان برگزیدگان استانی جوایز نهایی را دریافت کنند.

کارشناس مسئول فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با بیان اینکه در طول سال کلاس‌های آموزشی قرآن و اعتقادی برای مددجویان برگزار می‌شود، ادامه داد: هر سال مددجویان در حیطه آموزش‌هایی که می‌بینند برای شرکت در مسابقات کشوری آماده می‌شوند.

پاسخ به سوالات شرعی و اعتقادی مراجعان در نمایشگاه قرآن

علیرضا قاسمی مسئول دارالقرآن حوزه علمیه کرمانشاه نیز، اظهار کرد: سال جاری یکی از شرکت‌کنندگان در برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت برای ترویج فعالیت‌های قرآنی در غرفه دارالقرآن مرکز مدیریت حوزه علمیه استان کرمانشاه هستیم.

وی فعالیت این غرفه را در سه قالب ارائه کتاب‌های روخوانی و تجوید، حفظ و بخش کودک و نوجوان بیان کرد و افزود: یک غرفه دیگر واحد خواهرها در راستای پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی مراجعان برپا است.

روایتگری مادران مقاومت در نمایشگاه قرآن کریم

غرفه روایتگری مادران مقاومت نیز از سوی سازمان تبلیغات اسلامی استان برپا شده است که در این غرفه در خصوص مقاومت زنان فلسطین با بازدیدکنندگان صحبت می‌شد که چگونه در کنار همسرانشان به مقاومت علیه رژیم غاصب صهیونیستی ادامه می‌دهند.

همچنین از همت زنان فلسطین در خصوص بحث فرزند آوری سخن گفته می‌شد و این مقاومت و همت در فرزندپروری را به زنان کرمانشاهی گوشزد می‌کردند و معتقد بودند زنان فلسطین قابل قیاس با زنان اسرائیل نیستند، زنان فلسطینی هنگامی که در کنار پیکر همسرشان و فرزندان شهید خود مواجه می‌شوند خدا را شکر می‌کنند و با عزمی راسخ‌تر به آرمان‌های والای خود ادامه می‌دهند.

عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه

غرفه فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با محوریت معرفی جشنواره رضوی برپا شده است.

الهام امیری، مسئول کتابخانه شهید باهنر روستای کندوله گفت: در این غرفه، نقاشی، حفظ، قرائت قرآن و ارهای فرهنگی که کودک و نوجوان را به سمت انس و آشنایی بیشتر با کتاب سوق می‌دهد، به مخاطبان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به تهیه بروشورهای در راستای به نمایش گذاشتن جنایت‌های وحشیانه صهیونیست گفت: در این غرفه برای کسانی که عضو کتابخانه نیست با ارائه کدی عضویت رایگان در نزدیک‌ترین کتابخانه محل زندگی، نیز هدیه داده می‌شود.

غرفه آموزش و پرورش هم بیشتر دستاوردهای قرآنی اداره‌کل آموزش و پرورش را ارائه می‌داد و دانش‌آموزان قرآنی در این غرفه با خواندن قرآن با صوت و لحن دلنشین در مسابقات قرآنی شرکت می‌کردند.

در حاشیه برپایی چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت در فضای باز نمایشگاه نمایش جنگ و دزد عروسک‌ها برای بازدیدکنندگان به نمایش درآمد که به کشته شدن کودکان بی‌گناه غزه و سکوت سازمان ملل اشاره داشت و در پایان با آرزوی اینکه الهی در هیچ نقطه‌ای از جهان جنگ و خون‌ریزی نباشد به پایان رسید.

کد خبر 742122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.