۷۰ درصد شکایت‌های بهداشتی قزوینی‌ها مربوط به مواد غذایی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از ثبت ۱۰۰۸ فقره شکایت مردمی در حوزه بهداشت خبر داد و گفت: ۷۰ درصد این شکایت‌ها مربوط به مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی یا کیفیت مواد غذایی بوده است.

عبدالله دیده‌بان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از ثبت بیش از یک‌هزار شکایت مردمی در حوزه مسائل بهداشتی شهرستان قزوین طی یک سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: بیش از هزار شکایت مردمی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، مراکز بهداشتی و درمانی، بهداشت مواد غذایی، پسماند، بهداشت محیط روستا و بهداشت حرفه‌ای در سال ۱۴۰۲ در سامانه ۱۹۰ ثبت شد.

وی با تاکید بر اینکه کارشناسان بهداشت محیط در زمان مقرر به این شکایت‌ها رسیدگی کردند، افزود: از ۱۰۰۸ فقره شکایت رسیده ۷۰۲ فقره درباره بهداشت محیط مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی مانند رستوران و فست‌فود یا مربوط به کیفیت مواد غذایی بوده که حدود ۷۰ درصد شکایت‌های مردمی را به خود اختصاص می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان قزوین با بیان اینکه ۹۹ فقره از شکایت‌ها درباره بهداشت محیط اماکن عمومی و مدارس بوده است، اضافه کرد: ۵۰ فقره شکایت از مراکز بهداشتی و درمانی و ۴۷ فقره شکایت هم درباره بهداشت محیط روستایی داشتیم.

دیده‌بان با اشاره به پنج فقره شکایت درباره پسماند خانگی ادامه داد: ۱۰۵ مورد درباره شکایت از عناوین آب و فاضلاب، طغیان بیماری‌های منتقل شده از آب و غذا، حشرات، جوندگان و بهداشت حرفه‌ای نیز در سامانه ۱۹۰ دانشگاه علوم پزشکی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه ۵۱۲ فقره از شکایت‌ها توسط کارشناسان مرکز بهداشت تأیید شد، گفت: در همین رابطه ۳۴۶ فقره اخطار کتبی بحرانی و غیربحرانی برای متصدیان متخلف صادر شده است و در ضمن ۴۰ واحد تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را هم پلمب کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در بررسی شکایات تعداد ۴۹ مورد نمونه‌برداری مواد غذایی و آب انجام و برای بررسی به آزمایشگاه مرجع ارسال شد، از شهروندان نیز تقاضا داریم که شکایات خود از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و موارد دیگر بهداشتی را در سامانه ۱۹۰ ثبت کنند تا در اسرع وقت توسط کارشناسان بهداشت محیط به آن‌ها رسیدگی شود.

کد خبر 742110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.