سامانه بارشی آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد

سرپرست مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به پیش‌بینی بارش رگباری باران در استان گفت: احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، عبدالصمد رحیمی صبح امروز _شنبه هجدهم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با فعالیت متناوب سامانه بارشی از عصر یکشنبه، رگبار باران، غرش آذرخش، بارش برف و مه در نواحی سردسیر و مرتفع و وزش باد گاهی به نسبت شدید استان را فرا می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این وضعیت تا شب پنجشنبه در استان حاکم است، افزود: به دنبال فعالیت این سامانه بارشی، احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی بارش تگرگ در نواحی مستعد، لغزندگی و مه‌گرفتگی در استان دور از انتظار نیست.

سرپرست مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه این سامانه بارشی تمام نواحی استان را فرا می‌گیرد، خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی رخداد تندبادهای لحظه‌ای در این بازه زمانی، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه‌های سبک وجود دارد، بنابراین اقدامات لازم برای محکم کردن این نوع سازه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، سقف گلخانه‌ها و پارک نکردن خودرو در کنار درختان ضروری است.

رحیمی خواستار پرهیز از سفرهای غیرضروری، احتیاط در سفرهای برون‌شهری به‌ویژه مناطق کوهستانی، پرهیز از فعالیت کوهنوردی و آمادگی دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان و امدادی مانند شهرداری‌ها، راهداری‌ها، هلال‌احمر و پلیس راه برای خدمات‌رسانی به مردم شد.

وی با تاکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه از سوی مردم و دستگاه‌های خدمات‌رسان برای مواجهه با این شرایط آب و هوایی، گفت: تردد نداشتن در حریم، بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاک‌سازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون‌شهری و برون‌شهری و پاک‌سازی دهانه پل‌ها ضروری است.

کد خبر 742098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.