تصویب قطعنامه ممنوعیت صادرات سلاح به اسرائیل در شورای حقوق بشر

در جلسه شورای حقوق بشر قطعنامه درخواستی پاکستان به نمایندگی کشورهای سازمان همکاری اسلامی در خصوص ممنوعیت صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی مطرح و تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، وبگاه خبری میدل ایست مانیتور نوشته است که شورای حقوق بشر سازمان ملل قطعنامه‌ای در خصوص توقف فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی در سایه هشدارهای نسل‌کشی آن در غزه تصویب کرد.

تصویب قطعنامه ممنوعیت صادرات سلاح به اسرائیل در شورای حقوق بشر

در این نشست ۲۸ کشور رأی موافق، ۱۳ کشور رأی ممتنع، و ۶ کشور رأی مخالف به این قطعنامه دادند. این ۶ کشور عبارت‌اند از آرژانتین، بلغارستان، آلمان، مالاوی، پاراگوئه، و ایالات متحده آمریکا. پس از تصویب قطعنامه بسیاری از نمایندگان نسبت به آن ابراز خوشحالی کردند و نماینده رژیم صهیونیستی جلسه را به نشانه اعتراض ترک کرد.

به گفته میدل ایست مانیتور، در این متن از کشورها خواسته شده است «فروش، انتقال و بازتخصیص تسلیحات، مهمات و سایر تجهیزات نظامی به اسرائیل را متوقف کنند تا از نقض بیشتر قوانین بین‌المللی بشردوستانه و نقض و سوءاستفاده از حقوق بشر جلوگیری شود». در این بیانیه تاکید شده که دیوان بین‌المللی دادگستری در ژانویه حکم «خطر محتمل نسل‌کشی» در غزه را صادر کرد.

این قطعنامه همچنین خواستار پاسخگویی رژیم اسرائیل برای جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت احتمالی در نوار غزه شده و بر لزوم تضمین پاسخگویی در قبال تمامی موارد نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه و قوانین بین‌المللی حقوق بشر به منظور پایان دادن به مصونیت از مجازات تاکید می‌کند.

این بیانیه همچنین «نگرانی شدید خود را نسبت به گزارش‌های مبتنی بر نقض جدی حقوق بشر و نقض شدید حقوق بشردوستانه بین‌المللی، از جمله جنایات جنگی احتمالی و جنایات علیه بشریت در سرزمین‌های اشغالی فلسطین» ابراز کرد.

این قطعنامه توسط پاکستان به نمایندگی از اعضای سازمان همکاری اسلامی (OIC) به جز آلبانی ارائه شده است.

تصویب قطعنامه ممنوعیت صادرات سلاح به اسرائیل در شورای حقوق بشر

کد خبر 742042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.