امام خمینی(ره)  فلسطین را به مسئله اول جهان اسلام تبدیل کرد

امام جمعه چادگان گفت: حرکت روز قدس را از امام خمینی (ره) داریم، امام راحل پرونده فلسطین را که دشمنان مختومه کرده بودند مفتوح و به اول مسئله جهان اسلام تبدیل کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، سید محمود بنی‌جمالی، ظهر امروز_ جمعه هفدهم فروردین_ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه چادگان اظهار کرد: یاد و خاطره امام و شهدا و شهدای قدس را گرامی می‌داریم.

وی افزود: به باور ما روز قدس مهر قبولی اعمال و عبادات ما است؛ روزه‌ای که نشان دهنده این است که ما به فکر مظلومین و مستضعفین هستیم و به استکبار ستیزی روی می‌آوریم.

امام جمعه چادگان خاطرنشان کرد: عبادت و معنویت حقیقی دو رکن دارد که یکی از آن حتماً نفی آلهه و استکبار تیزی است و بخش دیگر آن ایجابی و مربوط به پذیرش ربوبیت الهی است.

حجت الاسلام بنی‌جمالی اضافه کرد: این حرکت را ما از امام خمینی (ره) داریم، امام راحل پرونده فلسطین را که دشمنان مختومه کرده بودند، مفتوح و به اول مسئله جهان اسلام تبدیل کرد.

وی عنوان کرد: در دورانی که رژیم غاصب صهیونیستی به دنبال حذف فلسطین از جغرافیای خاکی و سیاسی بود، امام بر مسئله فلسطین تاکید کرد و ما این روز را مدیون حضرت امام (ره) هستیم.

امام جمعه چادگان تصریح کرد: امسال روز قدس به دلیل شرایط حاکم بر غزه ویژه است و حدود شش ماه از طوفان الاقصی می‌گذرد و رژیم غاصب صهیونیستی یک شکست ترمیم ناپذیر را متحمل شده و نسل کشی می‌کند.

حجت الاسلام بنی‌جمالی تاکید کرد: امروزه این رژیم منحوس جنایاتی مرتکب می‌شود تا بتواند آبروی از دست رفته خود را جبران کند، اما نمی‌تواند.

امام جمعه چادگان گفت: سوالی که باقی است این است که جرم این مردم مظلوم چیست؟ جز اینکه می‌خواهند در وطن خود بمانند و مقاومت می‌کنند تا سرزمینشان را بگیرند.

حجت الاسلام بنی‌جمالی تصریح کرد: رژیم غاصب صهیونیستی قریب به صد و سه سال است که به این سرزمین آمده و ۷۵ سال است رژیم تشکیل داده است.

وی افزود: فلسطین روزی عضو پیکره عثمانی بود و در اواخر جنگ جهانی اول این را متلاشی کردند و تبدیل به کشورهای مستقل و کوچک کردند که یکی از آن‌ها فلسطین امروزی است.

امام جمعه چادگان ادامه داد: دشمنان اسلام انگلستان را قیم فلسطین کردند و از اینجا مهاجرت یهودی‌ها به این سرزمین شروع شد که یکی از بهترین مناطق دنیا همین سواحل مدیترانه است.

حجت الاسلام بنی‌جمالی خاطرنشان کرد: به تعبیر قرآن و در اولین آیه سوره مبارکه اسرا این سرزمین یک سرزمین ویژه و مبارک است که دشمنانمان روی آن دست گذاشتند و مهاجرت به این منطقه آغاز شد.

وی اضافه کرد: دولت انگلستان زمین‌های این منطقه را به آن‌ها واگذار کرد، بخشی را به اجبار و برخی هم با فریب و خدعه بخش کمی را هم خریدند تا اینکه در سال ۱۹۴۷ یک رژیم جعلی به نام رژیم غاصب صهیونیستی تشکیل دادند.

امام جمعه چادگان گفت: بعد از آن شروع به شهرک سازی و اخراج مردم مظلوم فلسطین کردند و هرکسی که برایشان تهدید بود، از بین می‌بردند.

حجت الاسلام بنی‌جمالی اضافه کرد: انقلاب اسلامی معادلات را تغییر داده و ده سال قبل از انقلاب اسلامی و در سال ۱۹۶۷ جنگ اعراب و اسرائیل بود که دست برتری در این نبردها داشت و حتی توانست ارتش قدرتمند مصر و اردن را شکست دهد.

وی اضافه کرد: رژیم غاصب قبل از انقلاب اسلامی به کشورهای مسلمان تلقین کرد که قدرت برتری دارد و آن‌ها هم پذیرفتند و بعد از آن مسئله صلح با رژیم غاصب صهیونیستی مطرح شد.

امام جمعه چادگان اظهار کرد: از طریق پیمان‌هایی نظیر کمپ دیوید جریان صلح را در بین کشورهای اسلامی پیش می‌بردند اعراب ضعف خود را در برابر این رژیم پذیرفته بودند که نوعی تسلیم و پذیرش بود.

حجت الاسلام بنی‌جمالی ادامه داد: صهیونیست‌ها ابتدا دو راهبرد داشتند که اولین آن عادی سازی روابط با کشورهای اسلامی عربی بودند و طرح آبراهیم هم شامل همین عادی سازی روابط می‌شود.

وی تاکید کرد: این عادی سازی تا حدی پیش رفت ولی چیزی که رژیم صهیونیستی خواستار آن بود اتفاق نیفتاد که به همین علت وارد عرصه خطرناک عادی سازی روابط با مردم مسلمان عرب زبان شدند.

امام جمعه چادگان اضافه کرد: در چند سال اخیر تلاش می‌کردند که روابط با مردم هم عادی سازی شود ولی این امر هم مثل سایر طرح‌ها محکوم به فنا شد و از بین رفت.

حجت الاسلام بنی‌جمالی ادامه داد: این شکست هم به برکت جبهه مقاومت بود که فقط در جبهه نظامی نمی‌جنگید و شامل جبهه فرهنگی هم می‌شد، همانطور که در جنگ نظامی هم موفق شدند در سال ۲۰۰۶ حزب الله در جنگ سی و سه روزه کمر این رژیم را شکست و علت آن هم جنگ نا متقارن بود.

وی تاکید کرد: آنچه که امروزه در غزه رخ می‌دهد جنگ نامتقارن است و بر اساس پیروز میدان حماس است، زیرا در جنگ نا متقارن برخلاف جنگ کلاسیک پیروز میدان کسی است که به اهدافش برسد.

وی افزود: امروزه با وجود تلاش زیاد دشمن و تخریب‌ها کسی آن‌ها را پیروز میدان نمی‌داند زیرا جنگ ما متقارن است و در آن اهداف مهم است که شاهد هستیم صهیونیست‌ها به هیچیک از اهداف خود نرسیدند.

امام جمعه چادگان در ادامه بیان کرد: شاهد این هستیم که به اصول سه گانه صهیونیست‌ها که توسط بنیان‌گذارشان تاکید شده ضربه محکمی وارد شده است و جنگ به داخل رژیم غاصب صهیونیستی آمده و طوفان الاقصی اصول بنیادین آنها را در هم شکسته است.

حجت الاسلام بنی‌جمالی خاطر نشان کرد: اگر امروزه کارشناسان دنیا معتقدند که افول این رژیم رقم خورده به خاطر همین از هم پاشیدگی اصول است حتی همه کشورهای اروپایی امروزه از مردم فلسطین حمایت می‌کنند.

وی اشاره کرد: امروزه به برکت بیداری مردم ما در این ۴۵ سال، مردم دنیا هم بیدار شده‌اند؛ اگر هرساله روز قدس بیداری اسلامی رخ می‌داد امسال بیداری جهانی رخ داده است.

امام جمعه چادگان تاکید کرد: دیگر دشمنان نمی‌توانند افتضاحات خود را بپوشانند و هیچکدام از نهادهای بین‌المللی که مدعی دفاع از حقوق بشر و حقوق کودکان بودند اقدامی انجام ندادند و شاهد کربلای غزه بودیم.

حجت الاسلام بنی‌جمالی تصریح کرد: رژیم غاصب صهیونیستی خیلی دست و پا می‌زند که از این مهلکه نجات یابد، یک روز در روسیه بمب‌گذاری می‌کند و یک روز کنسولگری ایران را هدف قرار می‌دهد و یا در چابهار اقدام تروریستی انجام می‌دهد که نشان می‌دهد عرصه برای رژیم غاصب صهیونیستی و حامیانش تنگ شده است.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی خطای راهبردی کرد اما بداند که انتقام محور مقاومت سخت و دشوار خواهد بود و انقلاب اسلامی ما در آغاز و بقای خود با شهادت بود و جبهه مقاومت اهل انتقام را نشان داده و اهل شعار نیست.

امام جمعه چادگان در ادامه گفت: اینکه چگونه انتقام خواهد گرفت و در چه زمانی شکست خواهد خورد جزو اصول راهبردی است که برای آن‌ها قابل پیش بینی نیست.

کد خبر 741974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.