۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶
خروش نصف‌جهان در راهپیمایی روز قدس

صبح امروز و هم‌زمان با سراسر کشور مردم نصف جهان بار دیگر به میدان آمدند تا با حضور خود مرهمی بر دل داغ‌دیده مردم غزه باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امسال آخرین جمعه ماه رمضان رنگ و بوی متفاوتی پیدا کرده است، چراکه همزمان با روز قدس امسال، بزرگترین جنایت و نسل کشی مردم فلسطین به دست جنایتکاران غاصب رژیم صهیونیستی درحال وقوع است، نسل کشی که از ۶ ماه گذشته تاکنون منجر به شهادت و از دست رفتن جان بیش از ۳۳ هزار انسان بیگناه اعم از زن و کودک و مرد و جوان در غزه شده است.

به جمعیت کثیری که پیش از شروع رسمی مراسم شهر اصفهان، گروه گروه در حال حرکت به سمت میدان امام خمینی هستند می‌نگرم و با خود میگویم، شاید این ثمره خون مظلوم باشد، اینکه با وجود روزه بودن، این تعداد از زن و مرد و کودک و پیر و جوان، فارغ از تفاوت‌ها و تنها به حکم وجدان انسانی به خیابان آمده‌اند.

مسیر راهپیمایی امسال از میدان امام حسین آغاز و به میدان امام ختم می‌شود، یعنی که ما در حمایت از مظلومان جهان به امام شهید خود اقتدا کرده و آرمان آزادی قدس خمینی را ادامه می‌دهیم.

آنچه از ابتدای مسیر جلب توجه می‌کند، پوسترهای شهید القدس، سردار مجاهد شهید زاهدی است که در دست اقشار مختلف مردم دیده می‌شود، فرمانده‌ای که در راه آزادی قدس به دست شقی‌ترین ظالمان جهان، شهید شد تا شاید به گمان پوچ ابلیس زمان راه او نیز ادامه پیدا نکند، غافل از اینکه خون او آمیخته با خون مظلومان غزه، بنیان ظلم رژیم اسرائیل را غرق خواهد کرد.

در گوشه و کنار مسیر علاوه بر صندوق‌های کمک به غزه، مکان‌هایی برای جمع آوری کمک‌های مردمی طرح اکرام ایتام به چشم می‌خورد، چراکه برای مسلمان ایرانی ذات کمک به مسلمان است که اهمیت دارد و هرکجا مستضعفی باشد، مسلمان واقعی برای کمک حاضر است.

به مانند رویه راهپیمایی‌های اخیر، گروه‌های مختلف سرود متشکل از نوجوانان و کودکان در جای جای مسیر مستقر هستند و سرودهایی با مضمون اعلام همبستگی با کودکان غزه و آزادی قدس اجرا می‌کنند.

بیلبورد بزرگ اطلاع رسانی مراسم تشییع سرلشکر مجاهد پاسدار محمدرضا زاهدی در ورودی میدان امام به چشم می‌خورد، مراسمی که قرار است صبح روز شنبه از میدان بزرگمهر تا گلستان شهدای اصفهان برگزار شود.

وارد میدان امام (ره) که می‌شوی، پرچم بزرگ فلسطین در میانه میدان خودنمایی می‌کند، پرچمی که امروز به نماد خونخواهی مردم فلسطین در جای جای جهان برافراشته می‌شود. اگرچه فضاسازی روز قدس امسال به همین محدود نمی‌شود…

فضا سازی متفاوت میدان امام امسال در گلگون شدن آب حوض بزرگ میدان امام جلوه‌گر شده است، حوضی که به عنوان نمادی برای ریخته شدن خون ۳۳ هزار جان شریف در غزه به رنگ خون درآمده و به نشانه اعتراضی به کشتار کودکان در غزه، عروسک‌هایی در میانه آن خودنمایی می‌کند.

سخنرانی سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش که آغاز می‌شود میدان امام مملو از حضور مردم روزه داری شده است که خود را برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین به میدان رسانده‌اند. «حمله به مراکز دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده این است که رژیم صهیونیستی در حالت استیصال قرار دارد، این حمله نشان دهنده ترس شدید رژیم از قدرت محور مقاومت است، رژیم صهیونیستی سعی داشت توجه جهان را به مسئله‌ای جز غزه جلب کند و موضوع فلسطین را به موضوعی فرعی تبدیل کند.» این بخشی از سخنان سرلشکر موسوی در مراسم امروز اصفهان است.
فرمانده کل ارتش می‌گوید: «امروز همه دنیا فهمیدند که حق چیست و باطل کیست، این دستاورد بزرگ به برکت خون ۳۰ هزار شهید به ارمغان آمده است.»
وی ادامه می‌دهد: «پرچمداران حق از این دستاورد حفاظت کنند و نگذارند فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل از جوش و خروش افتاد و فریاد زنده باد غزه، فلسطین و مقاومت در عالم فراگیر شود.» سخنان فرمانده کل ارتش که به اینجا می‌رسد فریاد مرگ بر اسرائیل در میدان امام طنین انداز می‌شود.
پس از اتمام سخنرانی سرلشکر موسوی بیانیه روز قدس از تریبون جایگاه مقابل عالی قاپو قرائت می‌شود و مردم اندک اندک خود را برای اقامه نماز جماعت به امامت آیت الله طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان، آماده می‌کنند.

قدم که می‌زنی در گوشه گوشه میدان کودکانی حضور دارند که با در دست گرفتن پرچم فلسطین، دست در دست پدر و مادر خود آمده‌اند تا به کودکان غزه بگویند تنها نیستند. مادر جوانی که با نوزاد خود به میدان آمده می‌گوید: «وقتی به این فکر می‌کنم که نوزادان غزه حتی شیرخشک برای خوردن ندارند و وقتی تصویر کودکانی را می‌بینم که به دلیل تحریم اسرائیلی‌ها از گرسنگی جان می‌دهند، قلبم به درد می‌آید.»

با این سخنان، به کودکان غزه می‌اندیشم و به داستان موسی (ع)، که خداوند اراده کرد در زمانه‌ی کودک کشی فرعون زنده بماند، بیخ گوش فرعون قد بکشد و در نهایت طاغوت زمان خود را نابود کند.

غرفه «کابوس یک رؤیا» در حاشیه میدان از غرفه‌های خلاقانه امسال است، در این غرفه تصاویری از جنایات و کودک‌کشی صهیونیست‌ها به چشم می‌خورد که در کنار پیکرهای کفن پیچ کودکان غزه یادآور چندین هزار رویایی است که به خاطر بمب‌های آمریکایی و اسرائیلی هرگز فرصت تحقق پیدا نکرد.

حسن ختام مراسم امروز اقامه همگانی نماز جمعه بود، مراسمی که مسلمانان شیعه روزه دار ایرانی، به یاد قبله اول مسلمین، پرشور تر از همیشه در آن حضور پیدا کردند تا دوشادوش یکدیگر، آرمان آزادی قدس شریف را فریاد بزنند. به امید آن روز.

کد خبر 741818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.