جمعه پیش رو متفاوت ترین روز قدس جهان اسلام است

رئیس مجلس شورای اسلامی جمعه پیش رو را متفاوت‌ترین روز قدس جهان اسلام بیان کرد و گفت: امت اسلامی و انسان های آزادی‌خواه در سراسر دنیا و بدون شک در راس آن ملت عزیز ما با هر سلیقه و گرایشی به میدان می آیند و این جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد باقر قالیباف ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات ملت عزیز ایران در لیالی قدر و ماه مبارک رمضان و تبریک سال نو اظهار کرد: روز قدس یادگار حضرت امام (ره) بود که با درایت و تیزبینی و تحلیل دقیقی که نسبت به مسائل منطقه و جهان و شناختی که از قدرت‌های استعماری و استکباری داشتند، این پیشنهاد را بعد از پیروزی انقلاب دادند.

وی افزود: به نظر بنده ریشه این حرف به سال ۱۳۴۳ بازمی‌گردد که حضرت امام (ره) در آن زمان و در خصوص موضوع کاپیتولاسیون فرمودند همه مشکلات ما در ایران و کشورهای اسلامی ریشه در رژیم صهیونیستی و در رأس آن آمریکا دارد، این حرف را امام خمینی (ره) در آن تاریخ بیان کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بعد از انقلاب اسلامی هم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز دفاع از فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی مطرح کردند که برخاسته از همان روشن بینی و روشن ضمیری حضرت امام (ره) و توجه به مسائل اسلامی و انسانی است.

قالیباف با بیان اینکه بعد از عملیات طوفان الاقصی می‌بینیم که دریدگی و روحیه کودک‌کشی رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکا امروز برای همه انسان‌ها در این کره خاکی مشخص شده که هیچ احترامی بر ارزش‌های انسانی و حقوق بین‌الملل نمی‌گذارند، تاکید کرد: می‌بینیم که در این ۲۵ هفته‌ای که در غزه جنایت کرده؛ زن، کودک، بزرگ و کوچک، مسلح و غیر مسلح را مورد تهاجم قرار می‌دهد و امروز بیش از یکصد هزار نفر در غزه شهید، مجروح و مفقود داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک امروز تکلیف همه ما است که در جمعه آخر ماه مبارک رمضان یعنی جمعه پیش رو در راهپیمایی روز قدس حضور پیدا کنیم و باید با همه جمعه‌های این روز از تاریخ متفاوت‌تر باشد و بنده مطمئن هستم که همه امت اسلامی و همه انسان‌های آزادی خواه در سراسر دنیا و بدون شک در رأس آن ملت عزیز ما با هر سلیقه و گرایشی به میدان می‌آیند و این جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم خواهند کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 741720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.