۳ میلیون گلدان به همراه بذر به مدارس کهگیلویه و بویراحمد تحویل می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از تحویل۳ میلیون گلدان به همراه بذر به مدارس استان در راستای طرح ملی درختکاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی‌آرند عصر امروز _چهارشنبه، پانزدهم فروردین_ در دیدار با مدیرکل و کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت درختکاری و منابع طبیعی، اظهار کرد: نهادینه ساختن فرهنگ درختکاری در جامعه امری ضروری است.

وی حفظ منابع طبیعی و ثروت‌های خدادادی را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و افزود: آموزش و پرورش بزرگ‌ترین ظرفیت را برای تولید و تثبیت فرهنگ در جامعه دارد.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرهنگ درختکاری باید از سنین پایین در مدارس آموزش داده شود تا منابع طبیعی توسط نسل آینده کشور حفظ شود.

وی مهم‌ترین رسالت کاری آموزش و پرورش را فرهنگ‌سازی در همه زمینه‌ها به‌ویژه فرهنگ‌سازی با ارائه آموزش‌های لازم از سنین کودکی در زمینه حفظ منابع طبیعی برشمرد و تصریح کرد: آموزش و پرورش این آمادگی را دارد تا نهایت همکاری را با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در زمینه کاشت درخت، توسعه جنگل‌کاری و حفاظت از عرصه‌ها، جنگل و منابع طبیعی انجام دهد.

جمالی‌آرند با بیان اینکه حفاظت از جنگل‌ها، مراتع و منابع طبیعی می‌تواند دست‌مایه خوبی برای موضوع انشا دانش‌آموزان استان شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر این آمادگی داریم جهت تشویق دانش‌آموزان برای اجرای طرح همیار طبیعت، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان را همراهی کنیم.

در ادامه این نشست سعید جاویدبخت مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان تکیه‌گاه فرهنگ‌سازی در جامعه است، گفت: همه اقشار جامعه به نوعی از آموزش و پرورش متأثر است.

وی منابع طبیعی را بزرگ‌ترین سرمایه ملی برشمرد و افزود: منابع طبیعی سرمایه ملی است بنابراین باید در این راستا ضمن داشتن برنامه‌ای مدون برای تقویت و توسعه درخت‌کاری در استان، نیازمند مشارکت و همراهی سایر دستگاه‌های اجرای از جمله آموزش و پرورش هستیم.

جاویدبخت از خرید سه میلیون گلدان به همراه بذر مورد نیاز جهت تحویل به مدارس استان خبر داد و تصریح کرد: این کار بر اساس تفاهم‌نامه و در ادامه کاشت یک میلیارد درخت با همکاری آموزش و پرورش در سراسر کشور، در مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود.

کد خبر 741480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.