شناسایی ۱۳۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی در چهارمحال و بختیاری

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری گفت: ۱۳۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها توسط گشت‌های یگان حفاظت امور اراضی استان شناسایی و ۲۰ فقره قلع و قمع در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ نیز اجرا شد.

یوسف باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: ۴۶۵۰ کیلومتر مربع از اراضی باغی و زراعی استان از بیست‌ونهم اسفند سال گذشته تا چهاردهم فروردین سال جاری (گشت ویژه ایام تعطیلات نوروز) به منظور جلوگیری از زمین‌خواری و تغییر کاربری غیرمجاز پایش شد.

وی افزود: در این راستا ۱۳۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها توسط گشت‌های یگان حفاظت امور اراضی استان شناسایی شد و ۲۰ فقره قلع و قمع در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ نیز اجرا شد.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

باقری تصریح کرد: با توجه به اثرات غیرقابل جبران تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی که منجر به به خطر افتادن امنیت غذایی کشور می‌شود و لزوم مشارکت و نظارت همگانی بر کسی پوشیده نیست.

وی تاکید کرد: از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی به شماره ۱۳۱ اطلاع دهند.

کد خبر 741259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.