استانو: نگران حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق هستیم/تاکید بر خویشتن‌داری ایران

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با ابراز نگرانی از حمله هوایی ارتش رژیم اسرائیل به کنسولگری کشورمان در سوریه، بر لزوم خویشتن‌داری ایران برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پیتر استانو روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران مستقر در بروکسل اظهار کرد: ما از حمله ادعایی اسرائیل به ساختمان دیپلماتیک ایران در پایتخت سوریه و هدف قرار دادن کنسولگری که یک مرکز دیپلماتیک است، نگران هستیم.

وی افزود: موضع ما این است که در شرایط بسیار پرتنش منطقه، نشان دادن خویشتن‌داری واقعاً از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا تشدید بیشتر در منطقه به نفع کسی نیست.

منابع خبری عصر دوشنبه سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ از حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان نزدیک سفارت ایران در دمشق خبر دادند که بر اساس آن، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به طور کامل تخریب شد و خودروهای مقابل آن نیز خسارت دیدند.

در همین رابطه، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از شهادت سرداران محمدرضا زاهدی و محمدهادی حاج رحیمی و پنج تن از همراهان در جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق خبر داد.

سخنگوی کاخ سفید دیروز اعلام کرد که در حال جمع آوری اطلاعات و ارزیابی این رویداد است. دولت‌های اروپایی هم تا زمان تنظیم این خبر واکنش نشان نداده‌اند.

در همین حال، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل طی نامه‌ای به شورای امنیت، خواستار محکومیت این اقدام جنایتکارانه و برگزاری نشست اضطراری برای رسیدگی به نقض آشکار هنجارها و اصول حقوق بین‌الملل توسط رژیم اسرائیل شده است.

بر اساس برنامه اعلام شده این نشست قرار است امروز (سه‌شنبه) در نیویورک برگزار شود.

کد خبر 741165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.