درشکه‌های متخلف در میدان امام(ره) جریمه سنگین می‌شوند

معاون اداری و مالی سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اصفهان با اشاره به فیلم منتشر شده از یکی از درشکه‌های میدان امام (ره) و پیگیری‌های صورت گرفته در این باره گفت: قرار است قرارداد شخص خاطی لغو شده و برای دیگر افراد خاطی نیز جریمه سنگین در نظر گرفته شود.

روح‌اله امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص فیلم منتشر شده از یکی از درشکه‌های میدان امام (ره) و پیگیری‌های صورت گرفته در این باره اظهار کرد: در ایام نوروز و به‌دلیل شلوغی فضای میدان امام (ره) درشکه‌ها از صبح تا شب مشغول فعالیت هستند و بر همین اساس برای اینکه اسب‌ها کم نیاورند و از این موضوع استفاده بیشتری بکنند، ظهرها اسب‌ها را عوض می‌کنند و با وانت اسب جدید می‌آورند.

وی با اشاره به خطای صورت گرفته در این باره افزود: در بازدیدی که داشتیم اجازه ورود به درشکه خاطی را ندادیم و قرار بر این شد قرارداد او را لغو کنیم و اجازه ورود به میدان را ندهیم، از سویی چند درشکه دیدم که مشکل داشت و آن‌ها نیز را خارج کردیم.

معاون اداری و مالی سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اصفهان در خصوص روند نظارت بر این فعالیت توضیح داد: در گذشته قرارداد خاصی نداشتند و درشکه‌ها در میدان حضور داشتند اما برای ساماندهی و نظارت بر این موضوع سازمان فرهنگی شهرداری قراردادی منعقد و آن‌ها را مکلف کرد تا اسب‌ها کارت سلامت و شناسنامه داشته باشد.

امینی با تاکید بر اینکه به‌طور کلی نظارت و کنترل این موضوع با سیستم سازمان فرهنگی است، ادامه داد: از سویی درشکه‌ها بیمه نداشتند و بر همین اساس مکلف شدند بیمه مسئولیت مدنی داشته باشند چرا که مواردی از جمله برخورد با مردم یا خودروها پیش آمده و به‌واسطه بیمه موضوع حل شده است.

وی در خصوص چرایی حضور درشکه‌ها در میدان امام (ره) تصریح کرد: در دوره قبلی مدیریت شهری فیلمی منتشر شد که اسبی از شدت گرما بیهوش شده و پس از بررسی‌ها متوجه شدیم چرخ یکی از درشکه‌ها کنده و اسب افتاده بود اما در مجموع در آن دوره نیز جلسات زیادی برگزار شد و از میراث، اوقاف، سازمان فرهنگی و شورای شهر ورود کرده و تا حدی به این جمع‌بندی رسیدند که درشکه‌ها جمع‌آوری شود اما نکته‌ای که مطرح شد این بود که هر درشکه حداقل ۳ خانواده را ارتزاق می‌کند و میراث نیز بر این تاکید داشت که این درشکه‌ها بخشی از میدان امام (ره) شدند و حضورشان باعث جذب گردشگر و توریست می‌شود.

معاون اداری و مالی سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اصفهان یادآور شد: در میدان امام (ره) ۱۶ درشکه وجود دارد که مشکلاتی دارد اما تلاش بر کنترل این موضوع داریم؛ درخواست‌ها برای حضور درشکه‌ها در میدان زیاد بوده اما کنترل کردیم تعداد بالا نرود و در این راستا حدود ۱۵ سال است که تعداد افزایش پیدا نکرده است.

امینی در پایان عنوان کرد: افراد را موظف کردیم فردا موضوع پیگیری شود و قرار است قرارداد شخص خاطی لغو شده و برای دیگر افراد خاطی نیز جریمه سنگین در نظر گرفته شود.

کد خبر 740862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.