قلعه فلک‌الافلاک در میان پنج جاذبه پربازدید کشور

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد روزهای جمعه و شنبه برای دومین روز متوالی در میان پنج جاذبه پربازدید کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، عطا حسن‌پور اظهار کرد: بر اساس آمار منتشر شده روزهای دهم و یازدهم فروردین، این اثر تاریخی استان پس از تخت‌جمشید، حافظیه، سعدیه و مجموعه سعدآباد در رتبه پنجمین جاذبه پربازدید کشور قرار گرفته است.

وی افزود: پس از قلعه فلک‌الافلاک، آثاری همچون پاسارگاد، طاق بستان، باغ فین، چهل ستون، شوشتر و کاخ گلستان قرار گرفته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان تصریح کرد: با آغاز تعطیلات نوروزی و از بیست‌وپنجم اسفند سال گذشته تا پایان یازدهم فروردین، ۹۶ هزار و ۸۰۱ نفر بازدیدکننده از قلعه فلک‌الافلاک بازدید کرده‌اند که در نوع خود بی نظیر بوده است.

وی با اشاره به بازدید هشت هزار و ۲۱۵ بازدید کننده در روز یازدهم فروردین از این اثر تاریخی اظهار داشت: این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل هشت هزار و ۱۸ نفر از این جاذبه تاریخی استان بازدید کردند و در سال‌های اخیر هم در میان پنج جاذبه پربازدید کشور قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، جاذبه‌های تاریخی لرستان پس از استان‌های فارس و تهران در رتبه سوم پربازدیدترین جاذبه‌های تاریخی کشور قرار دارد.

کد خبر 740638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.