بازدید رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور از مناطق آسیب‌دیده کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در سفر به کهگیلویه و بویراحمد از مناطق آسیب‌دیده این استان در بارندگی‌های چند روز گذشته بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، بابک محمودی، امروز_ شنبه یازدهم فروردین_ در جریان سفر به یاسوج و بازدید از مناطق و روستاهای سیل زده بویراحمد، اظهار کرد: ما بارندگی‌های شدیدی را در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد بودیم و در بعضی نقاط تا ۲۱۰ میلیمتر بارندگی داشتیم و خسارت‌های را هم به دنبال داشت که به همین خاطر برای بررسی این موضوع به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کردیم تا از نزدیک این موضوعات را مورد بررسی قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر سازمان هواشناسی دو بار هشدار قرمز صادر کرد، افزود: به دنبال این هستیم که با بررسی و رصد استان، نیازمندی‌های مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را در روستاها برای مقابله با بحران‌ها شناسایی و اگر هم کمکی لازم باشد در سطح کشور آن را پیگیری کنیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور عملکرد مدیریت ستاد بحران در استان کهگیلویه و بویراحمد را خوب ارزیابی کرد و گفت: در بارش‌های اخیر خوب مدیریت شده و تا آنجایی که ما اطلاع داریم برای هیچ خانواده‌ای مشکل ایجاد نشده‌است.

وی تصریح کرد: قصد داریم که روستاهای دورافتاده استان را مورد بازدید قرار دهیم و اگر مدیران و مردم درخواستی داشته باشند، آنها را بشنویم و پیگیری کنیم.

کاظم فلاحی‌دوست مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در این بارش‌ها، ۲۳۶ واحد مسکونی در مناطق مختلف استان از آب باران تخلیه شد و به علت زیاد بودن میزان آبگرفتگی عملیات امداد و نجات ادامه دارد.

وی افزود: در این مدت ۹۰ واحد مسکونی در محلات مختلف شهر یاسوج شامل «پیرچوپان‌ها»، «مادوان»، «گوشه»، «اکبرآباد»، «نقاره خانه»، «زردک» و «شرف آباد» از آب خالی شده‌است.

فلاحی‌دوست تصریح کرد: شماری از واحدهای مسکونی واقع در مرکز شهر دهدشت، روستای «سمغان» از توابع شهرستان کهگیلویه و مرکز شهر دوگنبدان از آب باران تخلیه شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: از روز گذشته تاکنون ۳۳ تیم عملیاتی پنج نفره با استفاده از ۲۸ خودرو و ۲۳ دستگاه پمپ لجن‌کش در حال تلاش برای امدادرسانی به سیل زدگان در استان هستند.

به گزارش ایمنا، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور به همراه مدیرعامل هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد با بالگرد به منطقه «زیلایی» و برخی روستاهای «سیلاب و کلوار» سفر کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و نیازهای امدادی این مناطق قرار گرفت.

کد خبر 740521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.