ارائه بیش از ۱۱۱ هزار خدمت دارویی،‌ درمانی و توانبخشی در نوروز ۱۴۰۳

سخنگوی ستاد نوروزی جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت بی‌وقفه مراکز درمانی و دارویی هلال احمر از ارائه بیش از ۱۱۱ هزار خدمت توانبخشی، درمانی و دارویی به شهروندان در ایام نوروز خبر داد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، علی درویش‌پور با اشاره به مأموریت‌های هلال احمر از ابتدای طرح نوروزی تا به امروز اظهار کرد: از تاریخ بیست و چهارم اسفندتا هشتم فروردین، هلال احمر با بهره‌گیری از توان داوطلبان و جوانان در نقاط مختلف جاده‌های کشور حضور فعال داشته و به راهنمایی و آموزش مسافران نوروزی می‌پردازد و در قالب طرح‌های مختلف، خدمات بشردوستانه به شهروندان ارائه می‌دهند. در همین رابطه ۲۹۹ هزار نفر از خدمات پویش بهرفت، ۱۰۹ هزار نفر از پویش سبز و بالغ بر ۹۹ هزار نفر از خدمات اکیپ‌های سحاب بهره‌مند شدند، در مجموع سازمان جوانان هلال احمر در این مدت به بیش‌از دو میلیون و ۲۷۵ هزار نفر خدمات‌رسانی کرده است.

وی افزود: در سال جاری ماه مبارک رمضان با ایام نوروز همزمان شده و هلال احمر با توجه به رسالتی که دارد در کنار نیازمندان و افراد کم‌برخوردار حضور دارد که بر این اساس از ابتدای طرح نوروزی ۷۳ هزار و ۵۷۰ بسته معیشتی در میان اقشار ضعیف جامعه توزیع شده است.

سخنگوی ستاد نوروزی هلال احمر تصریح کرد: در مجموع بیش از ۹۲۸ هزار نفر از خدمات سازمان داوطلبان در این مدت بهره‌مند شده که بهره‌مندی ۷۳۰۵ نفر از طرح نیابت و ۱۰۳ هزار نفر از طرح پایش سلامت بواسطه فعالیت ۱۳۳۲ پزشک داوطلب، تنها گوشه‌ای از این خدمات است.

وی تاکید کرد: خدمات هلال احمر معطوف به حوزه امدادرسانی و درمان نیست و این جمعیت در ۱۳ روز اخیر به ۶۰۶۳ نفر در حوزه توانبخشی خدمات‌رسانی انجام داده است، همچنین نیاز دارویی ۵۲ هزار و ۶۴۵ نفر از مراجعه‌کنندگان به داروخانه‌های هلال احمر را برطرف و پاسخگوی نیازهای درمانی ۵۰ هزار و ۲۶۳ نفر از شهروندان بوده است.

درویش‌پور با تأکید بر این که تا پایان تعطیلات و اتمام سفرهای نوروزی، هلال احمر در آماده‌باش است، توضیح داد: در مجموع ۳ میلیون و ۳۳۳ هزار و ۲۸۳ نفر از ابتدای طرح نوروزی از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند که این خدمات با به کارگیری ۱۳۴ هزار و ۱۲۱ نفر / روز از کارکنان، داوطلبان، جوانان و امدادگران به مردم ارائه می‌شود. ۴۲۵۸ پایگاه، مرکز و پست موقت نوروزی توسط جمعیت هلال احمر در ایام نوروز فعال و به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کنند.

کد خبر 739730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.