بازدید ۳۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان کاشان

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان از بازدید ۳۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری تا پایان روز چهارم فروردین ۱۴۰۳ خبر داد.

احمد دانایی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، با بیان اینکه ۳۰۰ هزار از آثار تاریخی شهرستان بازدید کرده‌اند، اظهار کرد: این آمار از تاریخ بیست‌وپنجم اسفند سال گذشته تا پایان روز چهارم فروردین سال جاری بر اساس بازدید از ۲۷ اثر تاریخی، طبیعی، مذهبی، موزه‌ها و کارگاه صنایع دستی در چهار شهر کاشان، قمصر، نیاسر و برزک است.

وی افزود: مجموعه جهانی باغ فین در بین پنج بنای پربازدید کشور قرار گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان تصریح کرد: مجموعه جهانی باغ تاریخی فین کاشان با بازدید ۵۹ هزار و ۱۶۱ نفر، رتبه نخست بازدید گردشگران را در بین آثار تاریخی شهرستان دارا است.

به گفته وی، خانه تاریخی بروجردی با ۱۳۸۷۵ نفر بازدید، خانه طباطبایی با ۱۳۱۴۴ نفر بازدید، چارتاقی نیاسر با ۱۱۷۷۹ نفر، خانه تاریخی عباسیان با ۶۲۴۳ نفر بازدید، حمام سلطان امیراحمد با ۴۲۲۴ و محوطه باستانی سیلک با ۳۱۳۱ نفر بازدید به ترتیب در رتبه‌های بعدی بازدید میهمانان نوروزی از اماکن تاریخی قرار دارند.

آبشار نیاسر و امام‌زاده پنج‌تن قمصر در صدر بازدید جاذبه‌های طبیعی و مذهبی

دبیر ستاد خدمات اجرایی سفر، آبشار نیاسر با ۳۸ هزار و ۴۰۱ نفر بازدید، در صدر بازدید مسافران نوروزی از جاذبه‌های طبیعی دانست و اعلام کرد: باغ تالار تاریخی نیاسر با ۲۷ هزار و ۷۵۹ نفر بازدید در رتبه بعدی بازدید از جاذبه‌های طبیعی قرار دارد.

دانایی‌نیا ادامه داد: امام‌زاده پنج‌تن قمصر با ۱۷ هزار و ۹۵۱ نفر بازدید در صدر بازدید مسافران نوروزی از اماکن قرار داد و امام‌زاده سلطانعلی بن‌محمد باقر (ع) با ۷۸۰۰ نفر بازدید، امام‌زاده سراج‌الدین، شهر برزک با ۱۴۲۵ نفر بازدید، امام‌زاده پیرداوود قمصر با ۱۳۸۰، امام‌زاده پیرسلیمان قمصر، بقعه باباافضل مرقی و بقعه بابامحمود انصاری روستای پنداس در رتبه‌های بعدی بازدید مسافران نوروزی قرار دارند.

وی افزود: تعداد بازدید خارجی در این بازه زمانی، بیش از ۷۷۰ نفر است.

کد خبر 739212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.