مدیریت ایمنی جاده‌های خراسان جنوبی اولویت اول استان است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به فرارسیدن موج دوم سفرهای نوروزی، شب‌های قدر و تعطیلات عید فطر، ایمنی جاده‌ها اولویت اول استان در شرایط فعلی است که باید به خوبی آن را مدیریت کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده امروز _دوشنبه ششم فروردین_ در هفتمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان که در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانسی دستاوردهای دولت با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: برای ایجاد ایمنی لازم در جاده‌های خراسان جنوبی باید نسبت به حضور و آمادگی‌های مورد نیاز خود در این خصوص اطمینان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه نباید حوادث جاده‌ای به جهت کم‌کاری دستگاه‌های اجرایی مربوط در استان اتفاق بیفتد، افزود: به گفته پلیس راه کشور بیشترین عامل ایجاد تصادفات مربوط به عامل انسانی است که به دلیل سبقت، سرعت زیاد، خستگی و خواب‌آلودگی حادث می‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: سال گذشته آمار فوتی‌ها در حوادث درون شهری به خصوص در مرکز استان زیاد بود که در راستای برنامه‌های شورای ترافیک استان و با همکاری شهرداری‌ها در سال جاری اقداماتی در این باره انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: با هدف ایجاد ایمنی در جاده‌ها در صورت نیاز پلیس، راهداری و هلال احمر باید نسبت به تقویت نیروها و امکانات خود در جاده‌های استان اقدام کنند.

عباس‌زاده با بیان اینکه در سال جاری تا عید فطر با افزایش تردد در جاده‌های استان مواجه هستیم، تصریح کرد: ایمنی جاده‌های خراسان جنوبی اولویت اول استان در شرایط فعلی است و باید تلاش کنیم روند خوب روزهای گذشته در شب‌های قدر و تعطیلات عید فطر هم تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: عامل انسانی مهم‌ترین علت در بروز تصادفات جاده‌ای است که با بهره‌گیری از روش‌های مختلف، باید نسبت به کنترل جاده‌ای با هدف بازدارندگی اقدام شود.

کد خبر 739141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.