بهره‌مندی ۹۶۱۱ مسافر نوروزی از خدمات بشردوستانه هلال‌احمر زنجان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان از بهره‌مندی ۹۶۱۱ مسافر نوروزی از خدمات بشردوستانه هلال‌احمر زنجان خبر داد.

حکمت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اقدامات طرح نوروزی از تاریخ بیست‌وچهارم اسفند تا پنجم فروردین اظهار کرد: تیم‌های عملیاتی در قالب ۴۱ تیم متشکل از ۱۰۸ نفر، به هم‌وطنانی که در حوادث نیاز به امدادرسانی داشتند، خدمات ارائه دادند.

وی افزود: پنج نفر که در خودرو گرفتار شده بودند در عملیات‌های انجام شده، رهاسازی شدند و سه مصدوم به مراکز درمانی، منتقل و پنج نفر نیز در محل حادثه خدمات درمانی دریافت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به بهره‌مندی ۹۶۱۱ مسافر نوروزی از خدمات بشردوستانه ادامه داد: پویش بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی)، اطلاع‌رسانی نقاط حادثه خیز، طرح یاس، تست فشارخون، پویش سبز، بهره‌مندی از فضای دوستدار کودک، خیمه نماز و غرفه فرهنگی، آموزش مهارت‌های ایمنی و کمک‌های اولیه از طرح‌های مختلف خدمات خدمات بشردوستانه و فعالیت‌های تیم سحاب بوده است.

هاشمی از برپایی هفت پست ثابت آموزشی در سطح استان در قالب طرح نوروزی خبر داد و تصریح کرد: توسط ۷۷ مربی داوطلب آموزشی، ۱۱۰۵ مسافر نوروزی در ۱۱ روز گذشته از آموزش‌های کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات بهره‌مند شدند.

وی در خصوص فعالیت حوزه داوطلبان خاطرنشان کرد: در این حوزه نیز ۲۳۹۰ نفر از هموطنان توسط ۸۲۳ داوطلب در هفت پست ثابت در قالب طرح‌های مروجان سلامت، نیابت، غربالگری سلامت، پویش هلال رحمت، مرهم زائر، پویش بشردوستی با مشارکت و فعالیت داوطلبان از خدمات این جمعیت بهره‌مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان افزود: هم‌وطنان در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس برقرار کنند.

کد خبر 739065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.