رکورد استفاده از متروی اصفهان با ثبت ۲۷ میلیون سفر در سال گذشته شکسته شد

مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان گفت: بر اساس آمار و اطلاعات، بالغ بر ۲۷ میلیون نفر سال گذشته سفرهای درون شهری خود را با متروی اصفهان انجام دادند و .رکورد سفر با مترو در سال ۱۴۰۲ شکسته شد.

هادی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مترو به‌عنوان پاک‌ترین، سالم‌ترین، سریع‌ترین، ایمن‌ترین و به‌طور کلی کارآمدترین شبکه حمل‌ونقل، نقش انکارناپذیری در حل مسائل اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی ناشی از معضل ترافیک دارد.

وی افزود: امکان انجام سفرهای درون شهری با سرعت مناسب، تردد دقیق و ایمن با فناوری بالا، کاهش آلوده کننده‌های زیست‌محیطی، ایجاد و گسترش فرهنگ نظم و انضباط با توجه به ارزش والای وقت در زندگی، ایجاد فضای اجتماعی آرام و آسوده، بهینه‌سازی حمل‌ونقل شهری، کاهش اتلاف وقت شهروندان و کاهش تصادفات رانندگی، از جمله مزیت‌های کیفی به‌کارگیری مترو است.

رکورد استفاده از متروی اصفهان با ثبت ۲۷ میلیون سفر در سال گذشته شکسته شد

مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان خاطرنشان کرد: بر اساس آمار و اطلاعات، رکورد سفر با متروی اصفهان در سال گذشته شکسته شد و بالغ بر ۲۷ میلیون نفر از این خدمت بهره‌مند شدند..

کریمی تاکید کرد: با فعال شدن ۱۶ ایستگاه در روزهای جمعه استفاده از مترو در این روز نیز رشد قابل توجهی را داشته است و تنها در یک روز جمعه، جمعیتی بالغ بر ۳۶ هزار نفر، مترو را به عنوان وسیله حمل‌ونقل خود انتخاب کردند و رکورد جدیدی را نیز در این خصوص ثبت شد. ‪

وی ادامه داد: بر این اساس و با توجه به این حجم از سفر، روزانه حداقل ۱/۵ میلیارد تومان و سالانه حدود ۵۵۰ میلیارد تومان در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود.

مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان ادامه داد: سود و منافع حاصل از استفاده از مترو را باید در محورهای رشد شهر، صرفه‌های ناشی از مصرف سوخت، تأثیرات آن بر بهبود آلودگی محیط زیست، بهینه‌سازی ترافیک شهری، صرفه‌های ناشی از صرفه‌جویی زمان تلف شده در ترافیک، رونق کسب و کار، پیدایی مراکز نوین کسب و کار، تغییرات بنیادی در شیوه‌های شهرسازی دانست که این پارامترها ارتقای چهره شهر، سیمای اقتصادی و عرصه‌های فعالیت، اشتغال و رونق بازار، روحیه مردم و تقویت سلامت شهروندان را به ارمغان می‌آورد.

کد خبر 738882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.