ورود سامانه بارشی سیل‌آسا به خوزستان از امروز

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به ورود سامانه قوی بارشی به استان گفت: این سامانه تا اواخر وقت دوشنبه در کل استان سبب رگبار شدید، رعدوبرق، وزش باد متوسط تا شدید، ریزش تگرگ در مناطق مستعد، احتمال بارش برف در ارتفاعات و مه‌گرفتگی بعد از بارندگی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، محمد سبزه‌زاری امروز _یکشنبه پنجم فروردین_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: همانطور که انتظار می‌رفت با تأثیر سامانه بارشی از اوایل وقت امروز شاهد رگبار و رعد و برق در برخی مناطق استان بودیم، این سامانه تا اواخر وقت دوشنبه در کل استان سبب رگبار شدید، رعدوبرق، وزش باد متوسط تا شدید، ریزش تگرگ در مناطق مستعد، احتمال بارش برف در ارتفاعات و مه گرفتگی بعد از بارندگی خواهد شد.

وی افزود: بیشترین حجم بارش‌ها در مناطق مرکزی، بخش‌هایی از جنوب و مناطق مرتفع شمالی و شرقی خواهد بود، همچنین با توجه به ماهیت بارش‌های بهاری و رگباری، شدت گرفتن بارش‌ها در دیگر مناطق استان نیز دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه بارش‌های پراکنده در شهرهای مرتفع شرقی و شمالی و ارتفاعات دور از انتظار نیست، شمال خلیج فارس از امروز تا اواخر دوشنبه مواج و همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

سبزه‌زاری اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته بهبهان با ۲۸.۶ و ایذه با ۷.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده و همچنین حداکثر دمای اهواز به ۲۸.۴ و حداقل به ۱۵.۷ درجه سانتیگراد رسیده است.

کد خبر 738829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.