صدور نخستین هشدار هواشناسی قزوین در سال ۱۴۰۳

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور نخستین هشدار هواشناسی استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: از بامداد تا اواخر وقت فردا دوشنبه بارش باران و تگرگ تمام نواحی استان را دربرمی‌گیرد.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از صدور نخستین هشدار سطح زرد هواشناسی استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد و اظهار کرد: بر این اساس از بامداد تا اواخر وقت فردا (دوشنبه) ششم فروردین بارش باران و تگرگ همراه با وزش باد شدید لحظه‌ای تمام نواحی استان را دربرمی‌گیرد.

وی با اشاره به وقوع پدیده مه و رعدوبرق در آسمان استان، افزود: با توجه به فعالیت سامانه بارشی و پدیده مه شاهد لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی خواهیم بود و به همین خاطر رعایت احتیاط لازم در رانندگی در جاده‌های برون‌شهری و درون‌شهری استان قزوین ضروری است.

عضو ستاد فرماندهی پاسخ به عملیات بحران استان قزوین از احتمال آب‌گرفتگی عمومی معابر و بالا رفتن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: مردم به ویژه گردشگران و مسافران نباید در بستر، حاشیه و حریم رودخانه‌ها تردد و توقف داشته باشند.

شیخ‌الملوکی با بیان اینکه احتمال خسارت به سازه‌های سبک و موقت به خاطر وزش باد شدید وجود دارد، تصریح کرد: بنابراین محکم کردن سازه‌های سبک اعم از پوشش گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی شهری باید در دستور کار فوری باشد.

وی ادامه داد: با توجه به بارش باران و تگرگ و وزش لحظه‌ای باد شدید مردم به ویژه کوهنوردان و گردشگران باید قید صعود به ارتفاعات و نقاط کوهستانی را بزنند و سایر افراد هم نباید در فضای باز به ویژه اماکن و نواحی مرتفع کار کنند.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین با تأکید بر لزوم اتخاذ تمهیدات لازم در بخش‌های خدمات‌شهری، راهداری و کشاورزی گفت: برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه وزش بادهای نسبتاً شدید غربی پدیده غالب خواهد بود و در ضمن برای چهارشنبه در بعضی از مناطق بارش‌های رگباری هم پیش‌بینی می‌شود.

شیخ‌الملوکی افزود: با توجه به قرار داشتن در فصل بهار و تشکیل ابرهای همرفتی ناپایداری‌ها به صورت محلی از شدت بیشتری برخوردار هستند.

کد خبر 738818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.