بخش قابل توجهی از اعتبارات شهرداری در پروژه‌های نیمه‌تمام هزینه می‌شود

شهردار زرین‌شهر گفت: فعالیت‌ها و برنامه‌های شهرداری‌ها همواره مورد رصد، نقد و تحلیل قرار دارد از این رو تلاش شد در حوزه پروژه‌های عمرانی، پروژه‌های نیمه‌تمام را با بهترین کیفیت اجرا کنیم و به پایان برسانیم که این سیاست‌گذاری برای تعدادی از پروژه‌ها در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حسین اسماعیلی احمدی امروز _شنبه چهارم فروردین ماه_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ با همه فراز و فرودها، مسائل و چالش‌ها به پایان رسید، اظهار کرد: شهرداری زرین شهر در دوره ششم مدیریت شهری با آغاز فعالیت وظایف سنگینی برای خود متصور شد چراکه معتقد هستیم از یک سو باید همواره در راستای ارائه خدمات برتر به شهروندان بکوشیم و شهر را هم برای شهروندان مهیا سازیم و از سوی دیگر شهر را برای آیندگان به سمت توسعه متمایل کنیم.

وی افزود: فعالیت‌ها و برنامه‌های شهرداری‌ها همواره مورد رصد، نقد و تحلیل قرار دارد از این رو تلاش شد در حوزه پروژه‌های عمرانی، پروژه‌های نیمه‌تمام را با بهترین کیفیت اجرا و به پایان برسانیم که خوشبختانه این سیاست‌گذاری برای تعدادی از پروژه‌ها در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

شهردار زرین‌شهر تصریح کرد: طی دو سال گذشته زرین‌شهر به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شد تا آنطور که شایسته نام آن است این شهر را بسازیم و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ طی دو مرحله شهروندان شاهد افتتاح پروژه‎‌هایی بودند که حدود دو دهه از آغاز آن‌ها می‌گذشت و همچنان نیمه تمام باقی مانده بودند.

اسماعیلی احمدی ادامه داد: ضلع شرق زرین شهر در یکسال و نیم اخیر روند توسعه به خود گرفت و اتفاقات خوبی در پروژه‌های شهرک مشاغل کارگاهی و شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر رخ داد.

وی اضافه کرد: شهرک مشاغل کارگاهی زرین‌شهر یکی از پروژه‌های استراتژیک شهرداری زرین شهر به شمار می‌اید که به دلیل داشتن نقش زیربنایی، تأثیر فراوانی بر فرایند رشد اقتصاد شهری، کاهش آلایندگی، جلوگیری از آشفتگی بصری، کاهش ترافیک شهری و… دارد.

شهردار زرین‌شهر تأمین زیرساخت‌های شهرک مشاغل کارگاهی را یکی از اولویت‌های مدیریت شهری دانست و عنوان کرد: پروژه شبکه برق فشار ضعیف شهرک مشاغل کارگاهی با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال شامل ۱۱۴ میلیارد ریال خرید تجهیزات، ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اجرای شبکه برق و ۷۰۰ میلیون ریال طراحی در بهمن ماه به ۱۴۰۲ بهره‌برداری رسید که ارزش بروز شده این پروژه ۲۰۰ میلیارد ریال است.

پروژه شبکه برق فشار ضعیف شهرک مشاغل کارگاهی مطالبه‌ای که محقق شد

اسماعیلی احمدی تاکید کرد: با اجرای این پروژه به یکی از مطالبت بیش از ۶۰۰ نفر از اصنافی که در این مجموعه اقدام کرده بودند پاسخ داده شد و این مهم با حمایت و مصوبه شورای اسلامی زرین شهر محقق شد و طی هفته‌های اخیر تعداد پروانه‌های صادر شده در این این مجموعه روند افزایشی به خود گرفته است.

وی با بیان اینکه نگارخانه زرین شهر یکی دیگر از پروژه‌های عمرانی بود که از کلنگ زنی آن حدود ۱۰ سال گذشته بود، افزود: احداث ساختمان نگارخانه زرین شهر در سال ۱۳۹۳ آغاز شده بود اما به دلایل مختلف روند اجرای این پروژه پس از دو سال متوقف شد، که با تأمین اعتبار مورد نیاز در دوره ششم مدیریت شهری روند اجرایی پروژه در فروردین ۱۴۰۲ کلید خورد.

شهردار زرین‌شهر گفت: اعتبار هزینه شده در این پروژه ۵۰ میلیارد ریال بوده که ارزش به روز شده آن ۱۳۰ میلیارد ریال است. وی ادامه داد: ورزشگاه چند منظوره امام رضا نیز از جمله پروژه‌های نیمه تمامی به‌شمار می‌آید که مورد مطالبه شهروندان و ورزشکاران قرار داشت و باید گفت عملیات اجرایی این پروژه فرهنگی _ ورزشی که تملک آن از سال ۱۳۹۳ شروع شده بود از سال ۱۴۰۰ آغاز و در دوره ششم سرعتی قابل قبول به خود گرفت.

اسماعیلی احمدی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به‌گونه‌ای عمل شد تا مجموعه چند منظوره امام رضا به یکی از جذاب‌ترین مجموعه‌های ورزشی تبدیل شود و ورزشکاران بتوانند در محیطی استاندارد فعالیت‌های ورزشی خود را دنبال کنند.

نهایت صرفه‌جویی را در انجام پروژه‌ها داشته باشیم

شهردار زرین‌شهر عنوان کرد: در مجموعه فرهنگی ورزشی امام رضا اعتباری بالغ بر ۱۱۱ میلیارد ریال آماده هزینه و به بهره‌برداری رسید که ارزش به روز شده این پروژه ۱۶۰ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از اعتبارات شهرداری در پروژه‌های نیمه‌تمام هزینه می‌شود، خاطرنشان کرد: باید از اداره عمران شهرداری زرین شهر تشکر ویژه‌ای داشت چرا که با عملکرد درخشان خود در اجرای پروژه‌ها علاوه بر افزایش کیفیت، صرفه‌جویی قابل توجهی را داشتند و این مهم سبب شد افتتاح پروژه‌هایی که نیازمند بیش از هزار میلیارد ریال بود با اعتباری حدود ۷۲۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 738545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.