تولید در کشور به اندازه کافی انجام نمی‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به بعضی چالش‌های مهم کشور گفت: اولین مسئله تولید است، در کشور تولید به اندازه کافی نیست و تورم به این دلیل است که تولید خوب انجام نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، آیت الله لطف الله دژکام امروز_ جمعه سوم فروردین_ در خطبه‌های نماز جمعه شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) اظهار کرد: هفته پیش رو در نیمه ماه مبارک رمضان میلاد سرتاسر نور امام حسن مجتبی (ع) امام دوم ما شیعیان است و امام حسن مجتبی (ع) برای جشن میلاد حرم ندارد که در آن حرم جشن گرفته شود، حرم را دشمنان اهل بیت خراب کردند، و وظیفه همه ما است که در هر گوشه جهان اسلام هر کسی که دل در گرو عشق اهل بیت دارد به یاد آن حضرت جشن بگیرد.

وی افزود: سال نو فرا رسیده است و ما برای آغاز سال نو دعا خواندیم که " یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ" و از خداوند متعال تحول خواسته‌ایم و گفتیم خدایا تحولی برای ما شود. اما این تحول را در رابطه با ایران کشور عزیزمان یک بار دیگر با هم مرور کنیم که اگر می‌خواهیم تحول ایجاد شود باید چه اقدامی انجام بدهیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز به تشریح بعضی چالش‌های مهم کشور پرداخت و تصریح کرد: اولین مسئله تولید است و در کشور تولید به اندازه کافی نیست و تورم به این دلیل است که تولید خوب رخ نمی‌دهد.

آیت الله دژکام اضافه کرد: موضوع دوم اشتغال است و جوانان می‌گویند کار مناسب نیست، طی دو سال اخیر تغییراتی رخ داده است و اینکه کسی می‌گوید من بیکارم برای این است که برخی از کارها را نخواسته انجام دهد اما فضای اشتغال مقداری متحول شده است در حالی که در این حوزه باید به سمتی حرکت کنیم که برای نیروی تخصصی کار در زمینه تخصصی‌اش ایجاد شود.

وی بیمه و تأمین اجتماعی را به عنوان مسئله سوم کشور اشاره کرد و با بیان اینکه بازنشستگان از میزان دریافتی خود گلایه دارند و آن را مکفی نمی‌دانند، اضافه کرد: مسکن، چهارمین مسئله از چالش‌های سنگین کشور است که در چند سال اخیر با آن روبه‌رو بوده‌ایم و متأسفانه در یک برهه‌ای یک وزیر مسکن اعلام کرد حتی یک مسکن هم در دوران وزارت خود نساخته است و این چالش است. این در حالی است که امروز کمبود مسکن، گرانی مسکن و گرانی اجاره وجود دارد و این‌ها چالش‌هایی است که مرتب درباره آن گفت‌وگو می‌شود.

بروکراسی اداری یک بیماری است

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز ادامه داد: مسئله پنجم عدالت اقتصادی و مبارزه با فقر است؛ درآمدها در کشور ما عادلانه تقسیم نمی‌شود و یک عده فقیر هستند و یک عده هم بسیار درآمد دارند و ثروتمند هستند و برای این موضوع باید فکری شود، خدای متعال قوت و رزق و روزی فقرا را در مال پولدارها قرار داده است و باید به نحوی متعادل شود و این بحث عدالت اجتماعی است و ما نیز مشکل را می‌دانیم و کسی نباید دوباره مشکل را توضیح دهد و به فکر راه حل باشد.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: مسئله ششم سبک زندگی اسلامی و از مسائلی است که در جامعه ما ابعاد مختلفی دارد یکی بحث فرزندآوری است که کشور ما به سمت پیری می‌رود و دیگری حجاب و عفاف است.

وی ادامه داد: مسئله هفتم ناکارآمدی نظام اداری ما است؛ یعنی متناسب با نیاز مردم نمی‌تواند پاسخ دهد و بوروکراسی و کاغذ بازی در محیط اداری ما به عنوان یک بیماری وجود دارد.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: ادعای دولت سیزدهم از روزی که آمده این است و تلاش‌هایی کرده و این تلاش‌ها در این راستا بوده که مسئله را حل کند. از سوی دیگر برای حل مسئله باید تحول در نظام اداری رخ دهد و این را از مقام معظم رهبری می‌گویم؛ ایشان فرمودند تحول یعنی ایجاد یک حرکت جهشی و جهادی در همه بخش‌های اداری کشور؛ اداره‌ای که با سازماندهی ۵۰_ ۶۰ سال پیش بخواهد برای کشور مسئله حل کند قطعاً نمی‌تواند. همچنین مقام معظم رهبری فرمودند تحول جهشی و جهادی در همه بخش‌های اداری می‌خواهیم و این تحول در همه بخش‌های حکمرانی نیاز است و باید این تحول رخ دهد وگرنه همین جا که هستیم خواهیم ماند. لذا بدنه اداری با این شکل نمی‌تواند این مشکلاتی را که شمردیم حل کند و این خواست رهبر معظم است.

کد خبر 738343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.