حضور مردم باعث غلبه بر فتنه گران شده است

امام جمعه قزوین گفت: فتنه‌های زیادی را پشت سر گذاشتیم، اما وقتی مردم برای مقابله با آن به میدان آمدند، بر فتنه‌گران پیروز شدیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی بعدازظهر امروز -جمعه سوم فروردین‌- در خطبه‌های نخستین نماز جمعه شهر قزوین در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس مردم وقتی وارد میدان شدند و با دستان خالی مقابل دشمنی که مسلح بود و دنیا هم در مقابل ما قرار داشت، پیروز شدند.

وی افزود: فتنه‌ها زیادی را پشت سر گذاشتیم، اما وقتی مردم برای مقابله با آن به میدان آمدند، بر فتنه‌گران پیروز شدیم.

خطیب جمعه شهر قزوین حشدالشعبی را بسیج مردمی کشور عراق دانست و خاطرنشان کرد: این گروه وقتی پا به میدان می‌گذارند، آثار پیروزی نمایان می‌شود و امروز هم اگر مردم مظلوم غزه صبر و استقامتشان را از دست بدهند، رزمندگان نمی‌توانند کاری بکنند.

عابدینی ادامه داد: همیشه همین مردم به رزمندگان می‌گویند کاری به مصائب ما نداشته باشید، رزم و مقابله با صهیونیست‌ها را ادامه بدهید، پیروز هم هستند و پیروزی‌های بزرگ‌تری را هم از آنان شاهد خواهیم بود.

وی به ضرورت امیدوارانه نگریستن به آینده در کلام رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: دشمنان ما دائم به ما طوری القا می‌کنند تا نسبت به آینده مأیوس باشیم، سرخورده شویم و منفی‌بافی کنیم و همیشه حرف‌های نامناسب بگوییم، شیطان هم همین گفته‌های دشمنان ما را می‌گوید؛ شیطان می‌گوید شما هیچی نیستید، هیچ چیز ندارید و به هیچ جا هم نمی‌رسید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها همه همین حرف شیطان را تکرار می‌کنند، افزود: اما خدا می‌خواهد برکات، مغفرت و فضلش را به شماها بدهد، باید خدایی فکر کنیم و نه شیطانی.

عابدینی افزود: مقام معظم رهبری در بیانات خود فرمودند بخش زیادی از مسیرهای سخت را در گذشته طی کردیم و امروز با وجود شیب‌های تند، به قله‌ها نزدیک شدیم و بنابراین امروز روز خسته شدن و ناامیدی نیست، بلکه روز شوق، امید و حرکت است و مسئولان کشور باید با این رویکرد حرکت کنند.

وی فرارسیدن روز جهانی آب را یادآور شد و گفت: بیشتر مردم امروز اهمیت آب را می‌فهمند و به همین خاطر شیر آب را دیگر باز نمی‌گذارند، کسی که اهمیت آب را می‌فهمد، از عمق زمین آب را با کمترین استفاده روی دشت روانه نمی‌کند و باید همه ما نسبت به مدیریت و نحوه مصرف آب بیشتر دقت کنیم.

کد خبر 738331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.