جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی به مسافران نوروزی امدادرسانی می‌کند

جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی با استقرار ۱۸ پایگاه و پست فعال امداد و نجات ثابت و سیار به مسافران نوروزی امدادرسانی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، در طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳ از تاریخ بیست و چهارم اسفند تا یکم فروردین، ۱۴ مورد عملیات امدادی صورت گرفته است.

۱۷۵ نفر در پایگاه‌های امداد و نجات ثابت و ۶۷ نفر از اعضای جوان این جمعیت در اکیپ‌های سیار سحاب مشغول ارائه خدمات امدادی به شهروندان هستند.

همزمان با آغاز طرح نوروزی از بیست‌وچهارم اسفند، نجات گران و اعضای جوانان جمعیت هلال احمر استان مرکزی در پایگاه امداد و نجات و گشت‌های سیار محورهای مواصلاتی و ایستگاه‌های ثابت و سیار پیش‌بینی شده در ورودی‌های شهرستان‌ها و مناطق گردشگری آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند.

امکانات اسکان اضطراری در راه ماندگان در پایگاه‌های جاده‌ای فراهم شده است و نجات گران جمعیت هلال احمر استان مرکزی به صورت ۲۴ ساعته در پایگاه‌های امدادی آماده عملیات بوده و با آمبولانس‌های امدادی و خودروهای کمک دار ست نجات آماده مواجهه با حوادث احتمالی هستند.

در پست‌های نوروزی برپا شده توسط معاونت امور جوانان خدماتی همچون، فضای دوستدار کودک، ایستگاه ایمنی سلامت، خدمات ایمنی و بشردوستانه تیم سحاب، خیمه نماز، آموزش چهره به چهره و پایش و کنترل فشار خون ارائه می‌شود.

تعداد افراد حادثه دیده و دریافت کنندگان خدمات امداد و نجات در استان مرکزی ۴۱ نفر اعلام شده است که از این تعداد ۳۶ نفر مصدوم، هفت نفر به مراکز درمانی منتقل و سه نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند و چهار نفر هم فوت کرده‌اند.

همچنین برای سه نفر در حوادث و سوانح جاده‌ای عملیات رهاسازی صورت گرفت و برای ۲۲۲ نفر آموزش مهارت‌های ایمنی امدادی و نحوه سنجش فشار خون انجام شد.

پرحادثه‌ترین محورهای استان بر اساس بیشترین مأموریت اعزامی پایگاه‌ها، محور ساوه - بوئین‌زهرا و ابتدای محور و اتوبان همدان، پایگاه شهید بابا نظری (رنگرز) اعلام شد.

کد خبر 738314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.