محاصره دریایی انصارالله و تعدیل نیروی کار در بنادر اسرائیل

وبگاه خبری کریدل گزارش داده که درآمدهای بندر ایلات از زمان آغاز عملیات‌های یمن ۸۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، وب‌گاه خبری کِرِیدل نوشته است که بندر ایلات اسرائیل در جنوب سرزمین‌های اشغالی فلسطین به دلیل تأثیرات مخرب محاصره دریایی یمن بر کشتیرانی رژیم صهیونیستی، قرار است نیمی از کارکنان خود را اخراج کند. فدراسیون کارگری اصلی اسرائیل، فدراسیون کارگری هیستادروت، در ۲۰ مارس اعلام کرد که مقامات بندری قصد خود را برای اخراج نیمی از ۱۲۰ نفر شاغل در بندر ایلات اعلام کرده‌اند. این نهاد کارگری افزود که کارگران قصد دارند روز چهارشنبه به این تصمیم اعتراض کنند.

محاصره دریایی انصارالله و تعدیل نیروی کار در بنادر اسرائیل

ایال یادین، رئیس اتحادیه کارگران حمل و نقل رژیم اسرائیل در بیانیه‌ای گفت: «در این زمان کار درست این بود که شرکت، کارگران و خانواده‌هایشان را در آغوش می‌گرفت و راه آسان را برای اخراج دسته جمعی انتخاب نمی‌کرد. ما بخشی از این اقدام نخواهیم بود.»

نیر آیزنبرگ، رئیس بخش دریایی در اتحادیه کارگران حمل و نقل هیستادروت، گفت: «مدیریت بندر تلاش می‌کند از وضعیت جنگ سو استفاده کند و به معیشت کارگران فداکار در حاشیه جنوبی آسیب برساند.»

وبگاه کردیل در ادامه نوشته است که رسانه اسرائیلی Calcalist اخیراً گزارش داد که ۱۴۹ هزار وسیله نقلیه در سال گذشته وارد بندر ایلات شده است، در حالی که در سال ۲۰۲۴ هیچ خودرویی قادر به ورود به بندر ایلات نشده است. از ابتدای شروع کارزار یمن علیه کشتی‌های عازم یا مرتبط با رژیم صهیونیستی درآمدهای بندر ایلات ۸۰ درصد کاهش یافته است.

از ماه نوامبر، نیروهای مسلح یمن تحت رهبری جنبش انصارالله، کشتی‌های مرتبط با رژیم اسرائیل را در دریای سرخ و عرب در همبستگی با مردم فلسطین که در حال حاضر در نوار غزه با نسل کشی روبرو هستند، هدف قرار داده‌اند. آنها همچنین پهپادها و موشک‌های متعددی را به سمت ایلات پرتاب کرده‌اند.

به گفته کریدل، در نتیجه عملیات یمن، شرکت‌های بزرگ کشتیرانی بین‌المللی مجبور شده‌اند مسیر کشتی‌های خود را در اطراف دماغه امید نیک آفریقای جنوبی تغییر دهند.

البته عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن، در ۱۴ مارس اعلام کرد که انصارالله و ارتش یمن عملیات دریایی خود را علیه کشتیرانی مرتبط با رژیم صهیونیستی گسترش خواهند داد و از تغییر مسیر کشتی‌های مرتبط با آنها در اطراف دماغه امید جلوگیری خواهند کرد.

عملیات یمن فشار قابل‌توجهی بر اقتصاد رژیم اسرائیل وارد کرده است که از زمان عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر تقریباً ۲۰ درصد سقوط کرده است. حزب‌الله لبنان خسارت‌های مشابهی را به شهرک‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی وارد کرده است، جایی که از اکتبر آمار فروش ۷۰ درصد کاهش یافته و صدها هزار صهیونیست مجبور به فرار از شمال شده‌اند.

محاصره دریایی انصارالله و تعدیل نیروی کار در بنادر اسرائیل

کد خبر 738155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.