درهای عمارت دیوان خانه وکیل در شیراز به روی گردشگران باز شد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در آیین گشایش عمارت دیوان خانه وکیل گفت: با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان بخش هایی از این عمارت که در تصرف سایر مجموعه‌ها است، بازگشایی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمد ثابت اقلیدی ایزدی امروز_ پنج شنبه دوم فروردین_ در آئین گشایش عمارت دیوان خانه وکیل در شیراز اظهار کرد: امروز عمارت دیوان خانه که از آثار دوره زندیه است بازگشایی شد و مردم و گردشگران می‌توانند از امروز از این عمارت بازدید داشته باشند.

وی افزود: این مجموعه یکی از آثاری است که به ما برای ثبت جهانی این مجموعه کمک می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس اضافه کرد: تلاش ما این است با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان بخش‌هایی از این عمارت که در تصرف سایر مجموعه‌ها است، بازگشایی شود.

ثابت اقلیدی تصریح کرد: با توجه به اینکه پروژه ثبت جهانی زندیه دنبال می‌شود یکی از موانع جدی ثبت این اثر، وجود ساختمان مخابرات است که حیاط این مجموعه در اختیار مخابرات است و گفت‌وگوهایی با مقامات استانی مخابرات شده است تا با افزایی لازم موانع برطرف شود.

وی اضافه کرد: در ایام نوروز بازدید از بخش‌هایی از آبراه مجموعه جهانی ساخت تخت‌جمشید برای گردشگران فراهم شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ابراز امیدواری کرد: پس از تعطیلات نوروز یک آب انبار در مجموعه حافظیه بازگشایی می‌شود و در شهر گور فیروزآباد نیز یک مجموعه باستانی نفیس که در دهه ۸۰ کاوش شده است و جذابیت بسیاری برای گردشگران خارجی دارد، در فصل بهار بازگشایی می‌شود.

اقامت ۳۳۶ هزار نفر مسافر نوروزی در فارس

ثابت اقلیدی ادامه داد: در بازه زمانی روز بیست‌وچهارم اسفند تا یکم فروردین قریب به ۳۳۶ هزار نفر اقامت در استان داشتند و ۱۶۰ هزار نفر از اماکن تاریخی و فرهنگی استان بازدید داشتند.

وی گفت: ساعت بازدید از اماکن گردشگری از ۸:۰۰ تا ۱۸:۰۰ و در اماکن منتخب همچون حافظیه، سعدیه تا ۲۳:۰۰ است و متناسب با تقاضای مردم در اماکن باز خواهد بود.

به گزارش ایمنا، حرم مطهر شاهچراغ (ع)، حافظیه، مجموعه جهانی تخت جمشید و مجموعه فرهنگی آرامگاه سعدی از پر بازدیدترین اماکن گردشگری فارس در شش روز گذشته بوده است.

کد خبر 738091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.