سرانه فضای سبز اصفهان با وجود آلاینده‌ها کم است/ کاشت ۲۵۰ هزار گل شب‌بو در شهر

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: با توجه به میزان آلاینده‌ها در کلان‌شهر اصفهان، نمی‌توان گفت اصفهان دارای سرانه فضای سبز خوبی است، زیرا حداقل سرانه فضای سبز در اصفهان باید برابر با ۵۰ مترمربع باشد، اما در حال حاضر این میزان برابر با ۲۸ مترمربع است.

امیر رضایی در حاشیه بازدید از قرارگاه اطلاع‌رسانی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه اصفهان از ایام قدیم به بهشت ثانی معروف بوده است، اظهار کرد: حضور بزرگان هنر و فرهنگ در این شهر و وجود عناصر تاریخی، از دلایلی است که اصفهان از دیگر شهرها متمایز می‌شود.

وی با اشاره به معروف بودن اصفهان به یک «باغ شهر» افزود: اصفهان به‌عنوان فضای سبز برتر در کشور شناخته می‌شود و آنچه که در زمان معاصر معروف است، فضای سبز خاص شهر اصفهان و پاکیزگی است.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: اصفهان با داشتن حدود ۴ هزار هکتار فضای سبز، بیشترین سرانه‌های فضای سبز در کشور را در اختیار دارد.

کاشت ۱۰۰ گونه گیاهی در باغ گل‌ها

رضایی ادامه داد: بیان عدد سرانه فضای سبز، تنها به معیار میزان فضای سبز شهری مربوط نیست و با توجه به میزان وجود آلاینده‌ها در این شهر، نمی‌توان گفت اصفهان دارای سرانه فضای سبز خوبی است؛ حداقل سرانه فضای سبز در اصفهان باید برابر با ۵۰ مترمربع باشد، اما در حال حاضر این میزان برابر با ۲۸ مترمربع است.

وی گفت: با وجود آلاینده‌ها، سرانه فضای سبز اصفهان بسیار پایین و مستلزم این است که مدیران ارشد استانی و کشوری راهکاری برای کاهش آلودگی شهری یا کمک به ایجاد شرایطی برای توسعه فضای سبز در نظر بگیرند.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اضافه کرد: سعی شده است به‌منظور استقبال از بهار و مسافران نوروزی ویژه‌تر در شهر فعالیت شود و با توجه به تقارن ایام نوروز و بهار قرآن، تلاش بر این بوده است که جلوه خاص‌تری به لحاظ رنگ و لعاب به شهر داده شود.

رضایی افزود: سال جاری با دو میلیون بوته گل فصل، باغچه‌های شهر گل‌آرایی شده و بیش از ۱۱۱۰ فلاور باکس بزرگ، گل‌آرایی و در پل‌ها، چهارراه‌ها و خیابان‌های اصلی جانمایی، همچنین حدود ۲۵۰ هزار گل شب‌بو در شهر کاشته شد.

کد خبر 738054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.