خسارت‌ها به بخش کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری جزئی بوده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان گفت: عمده خسارت‌ها در بخش صمصامی، بازفت، بخش دیناران و میانکوه جزئی بوده و تا به امروز خسارت بزرگی در بخش کشاورزی به وجود نیامده است.

حسین برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان، اظهار کرد: با توجه به پالایش‌هایی از صورت گرفته در شیلات‌ها و گلخانه‌ها چهارمحال‌وبختیاری خسارت خاصی به وجود نیامده است، به علت طغیان رودخانه‌ها، تعدادی سربندها خاکی تخریب شدند که بعد از ایام نوروز و فروکش کردن آب، بازسازی می‌شوند.

وی افزود: در بعضی جاده‌های بین مزارع و بعضی کانال‌ها در مسیر دره، شکستگی و آبرفتی‌هایی ایجاد شده است، حرکت و رانش زمین‌های کشاورزی به صورت جزئی نیز وجود داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: بیشتر خسارت‌ها در بخش صمصامی، بازفت، بخش دیناران و میانکوه جزئی بوده و تا به امروز خسارت بزرگی در بخش کشاورزی به وجود نیامده است.

برزگر تاکید کرد: در رابطه با موضوع سرمازدگی باغات خسارت زیادی به وجود نیامد و گزارشی حاصل نشد، کشاورزان با توجه به اینکه فصل گل‌دهی و شکوفه‌دهی باغ‌ها آغاز شده است زنبورستان‌ها را در باغ‌ها استقرار دهند تا هم به عملیات گردافشانی و بازدهی باغ‌ها و هم به تولیدات زنبور عسل در استان کمک شود.

کد خبر 738036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.