رشد تولید و رونق اقتصادی مستلزم تربیت نیروی انسانی متخصص است

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: تحقق شعار سال در راستای رشد تولید و رونق اقتصادی، مستلزم تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی‌آرند، امروز _پنجشنبه دوم فروردین_ در جمع خبرنگاران با اشاره به پیام نوروزی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ به نام سال "جهش تولید با مشارکت مردم"، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های ما در حوزه تولید، تربیت نیروی کار در سطوح مختلف از مبتدی گرفته تا ماهر است که آموزش و پرورش از طریق توسعه و تجهیز هنرستان‌ها در این زمینه می‌توانند به خوبی نقش‌آفرینی کند.

وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در تحقق شعار سال، افزود: مشارکت دادن مردم در امور اقتصادی بستر را برای شکوفایی اقتصادی در کشور فراهم می‌کند.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، رشد تولید را مستلزم تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص دانست و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش، از طریق گسترش توسعه کمّی و کیفی هنرستان‌ها در راستای تربیت و آموزش نیروی انسانی ماهر و ترویج فرهنگ کارآفرینی تلاش خواهد کرد.

جمالی آرند با بیان اینکه ظرفیت هنرستان‌ها در سطح برخی شهرستان‌ها پاسخگوی تقاضای دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش نیست، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۳ نهضت ساخت و تجهیز هنرستان‌ها با استفاده از ظرفیت دولت و خیرین در دستور کار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر نقش آموزش‌های مهارتی در کارآفرینی و ایجاد اشتغال، اضافه کرد: یکی از اهداف آموزشی در هنرستان‌ها، بهبود توانایی‌های فردی و تخصصی هنرجویان برای جذب بازار کار است.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: آموزش‌های کاربردی در هنرستان‌ها می‌تواند از طریق افزایش دانش و مهارت در هنرجویان، سبب ارتقا سطح اشتغال‌زایی و کارآفرینی در جامعه شود.

جمالی آرند با بیان اینکه تأکید و تمرکز راهبردی مقام عظمای ولایت در شعار سال سنوات گذشته بر موضوع تولید، دارای یک منطق قوی علمی و تجربی است، گفت: تولید، کلید و سنگ‌بنای اصلی حل مشکلات اقتصادی کشور برای ساختن آینده‌ای بهتر است و آموزش و پرورش با تمامی ظرفیت و پتانسیل برای تحقق منویات مقام معظم رهبری تلاش می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تحقق شعار سال، نیازمند پرورش و تربیت نیروی متخصص است، تصریح کرد: آموزش و پرورش با اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب برای تحقق شعار سال و کمک به رشد تولید برنامه‌ریزی می‌کند و با هدایت تحصیلی درست دانش‌آموزان به عنوان نسل‌های آینده به سمت هنرستان‌ها و مراکز مهارتی و ارائه آموزش‌های باکیفیت اقدام، تا دانش‌آموزان با فراگیری مهارت، ایده‌های نو و خلاقانه بتوانند به رشد تولید کمک کنند.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد رکن دیگر شعار سال را مشارکت مردمی عنوان و تاکید کرد: مشارکت مردمی در تمام حوزه بسیار راهگشا است و آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت مسابقات فرهنگی هنری، جشنواره‌ها، اردوها و برنامه‌های تبیینی برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان با استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان برای تحقق شعار سال تلاش می‌کند.

جمالی آرند افزود: در سند تحول دولت مردمی ایران قوی، به مردمی‌سازی، مهارت‌آموزی و تولید پرداخته و مأموریت دستگاه‌ها برای تحقق شعار سال نیز مشخص شده است.

کد خبر 737973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.