اصفهان از نظر داشتن شهرداران خوب، خوش شانس بوده است / ثبات مدیریتی در اصفهان وجود دارد

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: در جایی که در یک شهری و در یک دوره چهار ساله بیشتر از بعد انقلاب تاکنون اصفهان، شهردار تغییر داده اند و در یک دوره هشت شهردار عوض می‌کنند، اصفهان خوش‌شانس است که مدت عمر فعالیت شهرداران آن ۱۳ سال، ۹ سال و ۸ سال بوده و نشان از ثبات مدیریتی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد در برنامه تلویزیونی «بهار بهار» اظهار کرد: من شهردار شهرداری‌های کوچک در استان و مدیر کل شهری اصفهان، معاون عمرانی استانداری و جایگاه شهردار اصفهان را تجربه کردم و خاطرات خوبی از این سال‌ها دارم.

وی با بیان اینکه زمانی که شهردار اصفهان بودم، بعضی بر من خورده می‌گرفتند که برای انجام کارها خیلی وقت می‌گذارید افزود: آن‌ها معتقد بودند مدیری که توانمند است، نباید وقت زیاد بگذارد، بلکه باید در همان ساعت اداری آن‌قدر مدیر و مدبر باشد که کارها را در همان زمان انجام دهد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تصریح کرد: آن زمان دو شهردار وین (یکی از شهرهای برند جهان) و شهردار میلان به اصفهان سفری داشتند که در گفت‌وگو پیرامون همین صحبت‌ها با آن‌ها، متوجه شدم این شهرداران نیز زمان بسیاری وقت می‌گذارند تا شهر خود را اداره کنند.

جمالی‌نژاد با تاکید بر اینکه تنها شهرداری هستم که سفر خارج از ایران نداشته است، افزود: معتقدم بسیاری از افرادی که در جبهه اول کار هستند، آن‌ها باید به سفرهای خارج از کشور بروند، زمانی که معاون استاندار اصفهان بودم، همه شهرداران استان را به خارج از کشور فرستادم اما خودم نرفتم و از تجارب آن‌ها بهره‌مند شدم.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون نیز سامانه‌ای را در وزارت کشور راه‌اندازی کردیم که همه تجارب و ایده‌های خلاقانه و نوآورانه در آن ثبت می‌شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با ابراز خوشحالی از اینکه به جای انجام کار، کاری کردم که مردم کمک کنند و در میدان باشند، گفت: هر اتفاقی که رخ داده است، توسط خود مردم انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مدت زمانی که شهردار اصفهان بودم اگر چه کوتاه بود، اما اتفاقات مبارکی انجام شد، تصریح کرد: برای نمونه طرحی با عنوان «هر هفته چند افتتاح» را در اصفهان پایه‌گذاری کردیم که در کشور به یک برند تبدیل شد، آن زمان وزیر نیرو هم از ما الگو گرفت، البته من در یزد نیز همین شیوه را ادامه دادم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به اینکه در اصفهان اطلس نظرسنجی محلات را داشتیم، گفت: مردم به میدان آمدند، پروژه‌هایی که برای مردم اولویت بود، اجرا شد.

وزارت کشور با دارابودن ۳۸ هزار دهیاری خانواده بسیار بزرگ محسوب می‌شد که به دولت تنه می‌زند

جمالی‌نژاد با تاکید بر اینکه شهردار باید همه جانبه‌نگر باشد و تک بعدی نباشد، گفت: بعضی شهرداران فقط به پروژه‌های عمرانی ورود می‌کنند، بعضی فقط به پروژه‌های فرهنگی توجه دارند، دیگری به حوزه خدمات شهری با شهرسازی وارد می‌شوند، در حالی که باید همه اینها را توأمان انجام داد.

وی تصریح کرد: یکی از مزیت‌های آن زمان که شهردار اصفهان بودم این بود که هنرمندان اصفهان بازیگران اصلی در اداره شهر بودند، هر هفته تجلیل از هنرمندان، ورزشکاران، پیشکسوتان، بازرگانان را داشتیم.

جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۴۶۰ شهر را به نوعی اداره می‌کنیم، گفت: وزارت کشور با دارابودن ۳۸ هزار دهیاری خانواده بسیار بزرگ محسوب می‌شد که به دولت تنه می‌زند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تصریح کرد: بودجه دولت کمتر از بودجه شهرداری‌ها است، در این راستا بودجه عمرانی شهرداری چند کلان‌شهر بیش از ۱۵۰ همت می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه وزیر کشور، فردی وارسته، پر کار و سخت‌کوش و مردم‌دار است گفت: روزهای آخر هفته در سفرهای استانی حضور داریم و در همه بحران‌ها نخستین کسی که حاضر است، وزیر کشور و مجموعه ما است، حضور ما در بحران‌ها به ویژه سیلاب‌های اخیر در سیستان و بلوچستان و استان‌های محروم پررنگ می‌باشد.

جمالی‌نژاد با تاکید بر اینکه هموطنان و همشهریان برای اینکه بدانند مدیران در طول چهار دهه اخیر چه اقداماتی را انجام دادند، می‌توانند استان‌های محروم را ببینند، گفت: به‌رغم بعضی مشکلات در اصفهان از جمله هوا، آب، فرونشست و زاینده‌رودی که مردم درباره آن نقدهای درستی دارند، اما اتفاقات خوب و زیربنایی ارزشمندی برای استان افتاده است.

اگر زاینده رود زنده شود، فرونشست و دیگر مسائل حل می‌شود

و ی با اشاره به مشکلات اساسی شهر اصفهان همچون آلودگی هوا، فرونشست که از قبل بوده، ادامه دارد و خواهد داشت، گفت: مدیریت شهر و استان و نمایندگان منتخب مردم باید همدلی و رفاقت داشته باشند و به جای اینکه در موضوعات اختلافی با استان‌ها بیفتیم، همراهی آن‌ها را داشته باشیم، در ادامه به راحتی می‌توان مسائل را حل کرد که در همین مسیر حرکت می‌کنیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه اگر زاینده رود زنده شود، فرونشست و دیگر مسائل حل می‌شود، گفت: میزان تلفات جاده‌ای و تصادفات در کشور بسیار بالا است، این موضوع در استان اصفهان به مراتب بیشتر از نقاط دیگر است، در این راستا رتبه دوم مصدومیت را در همین شش روز اخیر داشتیم.

وی ادامه داد: از تمام هم استانی و همشهری‌ها درخواست می‌کنم با تدابیر خاص سفر کنند و با سرعت مطمئنه حرکت کنند، این در حالی است که در چند روز اخیر ۲۲۵ هموطنان ما جان خود را از دست داده اند.

جمالی‌نژاد گفت: همه شهرداران اصفهان یکی از یکی بهتر بودند و اصفهان از این نظر بسیار خوش شانس است، در جایی که در یک شهری و در یک دوره چهار ساله بیشتر از بعد انقلاب تا کنون اصفهان، شهردار تغییر داده اند و در یک دوره هشت شهردار عوض می‌کنند، اصفهان خوش‌شانس است که مدت عمر فعالیت شهردارانش ۱۳ سال، ۹ سال و ۸ سال بوده و نشان از ثبات مدیریتی دارد که شهرداران خوب کار کردند.

وی ادامه داد: شهردار اصفهان فردی فرهیخته و فرهنگی است، پیش از این نیز در زمانی که شهردار بودم، معاون فرهنگی من بود و کارهای خوبی را در شهر آغاز کرد؛ در حال حاضر نیز باید یک سری از پروژه‌هایی که آغاز کرده است را تا پایان همین دوره به پایان برساند.

کد خبر 737954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • اسماعیل IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    2 2
    من اصفهانی نیستم ولی شهردارهای اصفهان واقعا نمونه هستن وعملکرد عالی دارند