مجلس شورای اسلامی و دولت موانع مشارکت مردم را حذف کنند

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مشارکت مردم در موضوعات اقتصادی آن‌گونه که انتظار می‌رفت، نبوده، زیرا موانعی در این مسیر وجود داشته است که باید نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و دولت موانع موجود در مسیر مشارکت را حذف کنند.

حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن تبریک سال نو با بیان اینکه رهبر حکیم و عالیقدر انقلاب بیش از ۱۸ سال است که بر موضوعات اقتصادی و این حوزه تاکید وافری دارند، اظهار کرد: سال جاری نیز مقام معظم رهبری اقتصاد را اولویت نخست کشور اعلام کردند و مسئولان امر را به موضوع تورم توجه دادند، همچنین بهترین راهکار برون رفت از مشکلات موجود اقتصادی را جهش اقتصادی عنوان کردند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: سال‌های گذشته در موضوع جهش، تلاش‌هایی انجام و قوانینی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، اما هنوز بسیاری از ظرفیت‌های تولیدی کشور تا رسیدن به نقطه شتابان رشد اقتصادی و رشد پایدار ناتمام مانده است.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور با بیان اینکه بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کشور در بسیاری از موارد مغفول مانده است، گفت: یکی از این ظرفیت‌ها حضور پررنگ مردم در عرصه‌های اقتصادی است.

وی با اشاره به حضور مردم در قوانین بالادستی ادامه داد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی از بخش تعاون نام برده شده و تعاون مصداق بارز مشارکت مردمی است و اگر به دنبال احیای اقتصاد و رشد در این بخش هستیم، نیاز است عزم جدی‌تری در بحث تعاون داشته باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد مشارکت مردم در موضوعات اقتصادی آن‌گونه که انتظار می‌رفت، نبوده و نمره قابل قبولی نگرفته است که شاید یکی از دلایل این موضوع، موانع بر سر راه بوده است، بنابراین مسئولان امر و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به‌ویژه در مجلس دوازدهم و دولت سیزدهم باید موانع موجود بر سر راه مشارکت مردم را حذف کنند تا در عمل شاهد حضور مردم در مقوله تولید باشیم.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور گفت: از تجربیات قبلی در مشارکت مردم باید در اقتصاد که بعد از انقلاب اسلامی رقم خورد و البته با فراز و نشیب‌هایی مواجه بوده است، استفاده و نقاط ضعف به قوت تبدیل شود تا شاهد جهش تولید مشارکت محور باشیم.

وی با تاکید بر نقش شورای اسلامی و مدیریت شهری اصفهان برای عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال افزود: موضوع فرهنگ‌سازی مشارکت مردم در اقتصاد و تبلیغ و ترویج محصولات تولیدی ایران یکی از اقداماتی است که باید در مجموعه مدیریت شهری مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: امیدواریم با جهش در توسعه کارآفرینی شاهد سرعت نرخ رشد تولید باشیم و بیش از پیش برای رشد اقتصادی کشور و افزایش بهره‌وری تلاش کنیم.

کد خبر 737952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.