آمریکا: در برکناری عمران‌خان نقشی نداشته‌ایم

دستیار وزیر خارجه آمریکا که از سوی جناح مخالف پاکستان متهم به طراحی توطئه علیه دولت منتخب وقت این کشور و سرنگونی عمران‌خان از قدرت است، بار دیگر اعلام کرد که واشنگتن هرگز در برکناری وی نقشی نداشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دونالد لو با حضور در نشست کمیته فرعی وابسته به کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، آخرین مواضع ایالات متحده در روابط با پاکستان را تشریح کرد.

عنوان جلسه این کمیته «پاکستان پس از انتخابات: بررسی آینده دموکراسی در پاکستان و با روابط ایالات متحده» بود که همزمان به صورت زنده در شبکه‌های خبری پاکستان نیز پخش شد.

این دیپلمات ارشد دولت بایدن پاکستان را شریک مهم آمریکا برای صلح و امنیت منطقه‌ای و مبارزه با تروریسم خواند و مدعی شد که واشنگتن از آرمان‌های مردم پاکستان برای داشتن نظام دموکراتیک و خروج از بحران اقتصادی حمایت می‌کند.

وی در پاسخ به پرسش‌هایی مرتبط با تحولات قبل از انتخابات در پاکستان و پیامدهای پسا انتخاباتی مدعی شد که تخلفات انتخاباتی در پاکستان باید بررسی و از سوی نهادهای مسؤول بررسی شود.

دونالد لو که ۳۱ سال پیش به عنوان دیپلمات در سرکنسولگری آمریکا در پیشاور پاکستان حضور داشت، افزود: ما به انتخاب مردم پاکستان و سلایق آنان احترام می‌گذاریم و متعهد به حاکمیت و استقلال پاکستان هستیم.

وی اتهام طراحی توطئه علیه دولت منتخب وقت پاکستان توسط آمریکا و سرنگونی عمران‌خان از قدرت را یک دروغ خواند و مدعی شد: ماجرای افشای نامه محرمانه دیپلماتیک موسوم به «سایفر» یک داستان سرایی است و واشنگتن هرگز در برکناری عمران خان نقشی نداشته است.

این درحالی است که جناح مخالف در پاکستان که در صدر آن حزب عمران خان (جنبش عدالت) قرار دارد، آمریکا و دستیار وزیر خارجه این کشور را به طراحی یک توطئه علیه دولت منتخب وقت در پاکستان متهم می‌کند. بنا بر ادعای عمران خان، نخست وزیر برکنار شده پاکستان، آمریکا با مدیریت طرح تغییر رژیم، راه را برای موفقیت طرح عدم اعتماد مخالفان عمران خان در مجلس پاکستان هموار کرد.

دونالد لو در بخشی دیگر از اظهارات امروز خود، از نگرانی‌های پاکستان در مورد چالش تروریسم در افغانستان حمایت کرد.

وی افزود: گروه تحریک طالبان پاکستان یک چالش بالقوه برای اسلام‌آباد است و ما از طالبان افغانستان می‌خواهیم تا اطمینان دهند که از خاک این کشور علیه دیگر کشورها استفاده نشود.

کد خبر 737911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.