سرمای روسیه اذیتم کرد/ می‌خواهم نظر مثبت قلعه‌نویی را حفظ کنم

فوتبالیست لژیونر کشورمان پس از چهار فصل حضور در لیگ ایران و عملکرد خوب خود، به تیم فوتبال اورنبورگ روسیه نقل مکان کرده و به یکی از جوان‌ترین لژیونرهای ایرانی تبدیل شود و حالا می‌گوید تمام تلاشم را انجام می‌دهم که بتوانم در تیمی که حضور دارم و تیم ملی کشورم بهترین عملکرد را داشته باشم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد قربانی بازیکن اراکی تیم ملی کشورمان حدود چهار فصل را در لیگ برتر فوتبال ایران سپری کرد. وی فوتبال خود را از تیم‌های پایه باشگاه هوادار آغاز کرد و پس از آن با عقد قراردادی دو ساله به تیم نساجی مازندران پیوست. پس از عملکرد درخشانی که وی پس از ۱۱ بازی در تیم نساجی به نمایش گذاشت، موفق شد نظر ژوزه مورایس سرمربی پرتغالی باشگاه سپاهان را به خود جلب کند.

وی که به یکی از مهره‌های کلیدی سپاهان تبدیل شده بود توانست در دو فصلی که در این تیم حاضر بود دو گل و دو پاس گل را به نام خود ثبت کند. پس از عملکرد خوب وی همراه با سپاهان مورایس توانست نظر باشگاه اورنبورگ روسیه را به خود جلب کند تا پس از چهار فصل حضور در لیگ ایران و عملکرد خوب خود، به تیم فوتبال اورنبورگ روسیه نقل مکان کند و به یکی از جوان‌ترین لژیونرهای ایرانی تبدیل شود. هافبک ۲۲ ساله ایرانی تیم اورنبورگ با عملکرد خوب خود مورد توجه هواداران این تیم نیز قرار گرفته است. در همین رابطه گفت‌وگویی با محمد قربانی، بازیکن سابق تیم فوتبال سپاهان و لژیونر فعال در باشگاه اورنبورگ روسیه داشته‌ایم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

سرمای روسیه اذیتم کرد

ایمنا: چرا از بین رشته‌های ورزشی، رشته فوتبال را انتخاب کردید؟

قربانی: دلیل اصلی انتخاب رشته فوتبال عشق و علاقه‌ای که از دوران کودکی داشتم و محله‌ای که در آن بزرگ شدم، بود که باعث شد تا این رشته را انتخاب کنم و از همان کودکی علاقه زیادی به فوتبال داشتم.

ایمنا: چه اهدافی را در ابتدای حضور در این رشته برای خود در نظر داشتید؟

قربانی: هر ورزشکار یا بازیکنی علاقمند است روزی به تیم ملی کشورش برسد، از سطوح پایه تا تیم ملی بزرگسالان این علاقه وجود دارد. در مقابل لژیونر شدن و بازی کردن در لیگ‌های مختلف جز علایق هر بازیکنی می‌باشد من هم این علایق را داشتم. خدا را شاکر هستم که اکنون این شرایط را دارم و امیدوارم که در آینده نیز بتوانم عملکرد بهتری از خود نشان دهم و به موفقیت‌های بیشتر برسم.

سرمای روسیه اذیتم کرد

ایمنا: از سختی‌ها و چالش‌هایی که در مسیر موفقیت داشته‌اید، بگویید…

قربانی: به طور قطع هر ورزشکاری در هر رشته‌ای سختی‌های خاص خود را متحمل می‌شود، اما در فوتبال سختی‌ها و چالش‌هایی که در مسیر من وجود داشت، در من ایجاد انگیزه کرد تا در آینده پاسخ تلاش‌هایی که انجام دادم را بگیرم. هر ورزشکاری تمرینات سختی را پشت سر می‌گذارد تا به آن اهداف مدنظر خود برسد، من هم تمرینات سختی را پشت سر گذاشتم و برخی اوقات در روز سه نوبت تمرین می‌کردم تا به شرایط نرمال یک ورزشکار حرفه‌ای برسم.

ایمنا: رمز موفقیت از نظر محمد قربانی چیست؟

قربانی: اراده هر شخص برای رسیدن به موفقیت بسیار کمک کننده است. مهمترین موضوع هدفی است که برای خود انتخاب می‌کند و در ادامه تلاش و اراده برای رسیدن به هدفی که مشخص کرده است درهای موفقیت را برای هر فردی خواهد گشود.

ایمنا: از تجربه لژیونر بودن بگویید؟ ابتدای حضور در روسیه چگونه بود؟

قربانی: هر فوتبالیستی از ابتدای فوتبال این آرزو را دارد که روزی لژیونر شود، من نیز بسیار علاقه داشتم که در سن کم لژیونر شوم و این اتفاق برای من رخ داد. امیدوارم در ادامه بتوانم با تلاش که دارم به اهداف بزرگترم دست پیدا کنم و به تیم‌های بزرگ‌تر بروم. در ابتدا سختی‌هایی وجود داشت برای مثال سرمای روسیه یا زبان آنها کمی من را اذیت کرد، اما پس از یک ماه تا ۴۰ روز که در آنجا حضور داشتم شرایط بهتری پیدا کردم و موفق شدم خود را با شرایط وفق دهم تا بتوانم عملکرد خوبی را از خودم در تیم جدید به نمایش بگذارم.

سرمای روسیه اذیتم کرد

ایمنا: از تجربه‌های ملی خود بگویید؟

قربانی: در اردوهای قبلی که دعوت شده بودم استرسی در ذهنم وجود داشت که مبادا عملکرد خوبی نداشته باشم و نتوانم نظر مربی را جلب کنم، اما بزرگترهای حاضر در تیم ملی به گونه‌ای مرا راهنمایی می‌کردند و اصطلاحاً هوایم را داشتند که به مرور شرایط بهتری پیدا کردم و توانستم با شرایط سازگار شوم و شاهد عملکرد خوبم باشم.

ایمنا: در زمان «کی‌روش» یک بار به تیم ملی دعوت شدید، اما فرصت بازی پیدا نکردید؛ حس و حال آن زمان را توصیف کنید؟

قربانی: پیش از جام جهانی یک بار توسط کی‌روش چند جوانی که در لیگ برتر خوب کار کرده بودیم به تیم ملی دعوت شدیم، تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و توانستیم عملکرد خوبی به نمایش بگذاریم، اما فرصت بازی به من نرسید. باز هم به تیم ملی دعوت شدم و این بار توسط امیر قلعه‌نویی و امیدوارم که در ادامه بتوانم با عملکردم نظر قلعه‌نویی را نسبت به خودم مثبت نگه دارم تا بتوانم عملکرد بسیار خوبم را برای تیم ملی کشورم به نمایش گذاشته و باعث موفقیت تیم ملی کشورم شوم.

سرمای روسیه اذیتم کرد

ایمنا: عملکرد «مورایس» را چگونه ارزیابی می‌کنید و حضور وی چقدر به سپاهان کمک کرده است؟

قربانی: از رزومه مورایس نشان‌دهنده کیفیت وی است، به طور قطع حضور وی در فوتبال ایران یک موفقیت بزرگ است و بازیکنانی که با وی کار می‌کنند آموزش‌های خوبی را تجربه می‌کنند. من زمانی که در سپاهان بودم اطلاعات مثبتی از لحاظ فنی و شخصیتی از مورایس آموختم. کار کردن با مورایس برای هر بازیکنی نقطه مثبتی خواهد بود.

ایمنا: محمد قربانی چه اهدافی را برای آینده در سر می‌پروراند؟

قربانی: تمام تلاشم را انجام می‌دهم که بتوانم در تیمی که حضور دارم و تیم ملی کشورم بهترین عملکرد را داشته باشم و بتوانم در آینده پیراهن تیم‌های بزرگ‌تری را بر تن کنم.

گفت‌وگو از مهسا زین‌العابدینی، خبرنگار ایمنا

کد خبر 737737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.