انتخاب نخست محیط زیست برای سوخت نیروگاه اراک گاز است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: تاکنون به وضعیتی که در فیلتراسیون قابلیت اجرا داشته باشد، نرسیده‌ایم و به‌طور قطع انتخاب نخست محیط زیست برای سوخت نیروگاه گاز است.

یوسف یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: در صورتی که ظرفیت تولید مازوت کم سولفور در پالایشگاه شازند افزایش پیدا کند، می‌توان اثرات منفی این سوخت را کاهش داد.

وی افزود: هشت کلان‌شهر بزرگ کشور از جمله اراک سال‌ها است که با این مشکل دست به گریبان هستند و برای سامان آن باید گفتمانی علمی و هدفمند و برنامه‌هایی کارآمد ترسیم شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: لازم است مسئولان، صنایع و مردم با رعایت مؤلفه‌های برنامه‌محور برای بهبود این مهم بکوشند. تاکنون به وضعیتی که در فیلتراسیون قابلیت اجرا داشته باشد، نرسیده‌ایم و به‌طور قطع انتخاب اول محیط زیست برای سوخت نیروگاه گاز است.

یوسفی تصریح کرد: بر اساس مطالعات سیاهه انتشار آلودگی کلان‌شهر اراک که سال ۹۸ منتشر شده است، ۵۷ درصد علت آلودگی هوا در اراک مربوط به صنایع، ۴۳ درصد منابع متحرک و مصارف خانگی از جمله خودروها است که پس از گذشت بیش از چند سال از این طرح و با توجه به تغییر شرایط، نیاز به بازنگری در آن احساس می‌شود.

وی اضافه کرد: بیشترین آلاینده هوا در این مدت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بوده است، اما با آغاز مصرف مازوت در پاییز و زمستان امسال آلاینده دی اکسید گوگرد رشد چشمگیری داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی یکی دیگر از معضلات آلودگی هوای اراک را معضل پدیده گرد و غبار دانست و گفت: این پدیده جوی آثار و پیامدهای زیست‌محیطی نامطلوب بر جای می‌گذارد و اثرات مضری بر سلامت، اقتصاد جامعه و اقلیم دارد.

یوسفی تاکید کرد: آلودگی هوا یک معضل همگانی است که برای رفع آن به یک عزم ملی و مشارکت مردمی نیاز داریم.

کد خبر 737695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.