ضرورت استفاده از ظرفیت صنایع برای ایجاد مراکز تفریحی و گردشگری

رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: باید از ظرفیت صنایع برای ایجاد مراکز تفریحی و گردشگری در شهر اراک استفاده کنیم.

داوود قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی، اظهار کرد: در راستای همراه و همسو بودن صنایع بزرگ و متوسط استان با مدیریت شهری تاکنون این مهم مورد غفلت قرار گرفته است. شهردار اراک این موضوع را پیگیری می‌کند و نشست‌هایی که تاکنون با مدیر صنایع استان مرکزی برگزار شده است، سبب همدلی و همراهی با مدیریت شهری می‌شود.

وی افزود: امید می‌رود بتوانیم از ظرفیت صنایع برای ایجاد مراکز تفریحی و گردشگری استفاده کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به ظرفیت و نقش راهبردی حوزه گردشگری در بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی شهر، خاطرنشان کرد: گردشگری مسئله مهمی است که هم به دلیل سودآوری باید مورد توجه قرار بگیرد و هم باید به این نکته توجه شود که اهمیت این ظرفیت برای بسط نشاط اجتماعی در خانواده‌ها، کمتر از مسئله سودآوری نیست.

قربانی ادامه داد: مجموعه‌های تفریحی و گردشگری می‌تواند ظرفیت خوبی برای شهروندان فراهم کند، اما در این زمینه تا دستیابی به وضعیت مطلوب فاصله داریم و باید از ظرفیت صنایع برای ایجاد مراکز تفریحی و گردشگری در شهر اراک استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: تاکنون این مهم بر اساس آنچه که مد نظر مدیریت شهری بوده است، محقق نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه کارکنان صنایع بزرگ استان به‌ویژه شهر اراک به طور معمول ساکن این کلان‌شهر هستند، تصریح کرد: واحدهای صنعتی در اطراف شهر مشغول به فعالیت هستند و این یک تکلیف مضاعفی را روی دوش صنایع قرار می‌دهد.

قربانی ادامه داد: مدیران صنایع معضل آلودگی را به شهر تحمیل می‌کنند و برای ادای دین خود به شهروندان باید اقدامات مؤثری را انجام دهند.

وی با بیان اینکه مدیران صنایع باید زمینه ایجاد پارک صنایع را فراهم کنند، تاکید کرد: شهرداری زمینی را در اختیار صنایع قرار می‌دهد که امید می‌رود شاهد ساخت و تجهیز یک فضای سبز بزرگ و درخور شهروندان توسط صنایع باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک با ابراز رضایت از عملکرد شهرداری گفت: مجموعه شهرداری در حوزه خدمات‌رسانی طی چند ماه گذشته درخشید و اقدامات خوبی را در پنجشنبه آخر سال و برف‌روبی از معابر انجام داد.

قربانی با اشاره به گلایه شورا از مدیران بعضی مناطق شهرداری، افزود: برخی مدیران مناطق آنگونه که شایسته حوزه مدیریت شهری است اقدام نکردند، البته برخی مدیران مناطق نیز در این زمینه خوش درخشیدند و نمره قابل قبولی را دریافت کردند.

وی اظهار کرد: نیاز است موضوع مستقل عمل کردن مدیران مناطق توسط مدیریت کلان شهرداری مورد توجه قرار گیرد و زمینه لازم برای این مهم در نظر گرفته شود تا شاهد استقلال مناطق به معنای واقعی کلمه و در آینده نه‌چندان دور مدیرانی فعال در حوزه شهرداری مناطق داشته باشیم.

کد خبر 737665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.