آماده‌باش بیش از ۱۲ هزار نفر در ۱۵ استان کشور / ۵ استان تحت تاثیر هشدار سطح قرمز

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: با توجه به صدور هشدار سطح قرمز برای پنج استان کشور، بالغ بر ۱۲ هزار نفر در ۱۵ استان در حالت آماده‌باش قرار دارند تا در صورت رخداد مخاطره، امدادرسانی‌ها انجام شود.

بابک محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به صدور هشدار قرمز اظهار کرد: هشدار سطح قرمز، بالاترین سطح هشدار هواشناسی است و در پی صدور این هشدار، به طور حتم با مخاطراتی مواجه خواهیم شد و نوع مخاطرات بر اساس شرایط محیطی متغیر است.

وی با تاکید بر لزوم جدی گرفتن هشدار قرمز صادر شده افزود: افراد علاوه بر داشتن اهتمام جدی نسبت به این هشدار، باید از حضور در مناطقی که احتمال سیلاب وجود دارد، اجتناب کنند و از هشدارهایی که توسط دستگاه‌هایی از جمله راهداری، پلیس و پلیس راه اعلام می‌شود، اطلاع داشته باشند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه افرادی که قصد سفر دارند باید همواره از وضعیت راه‌ها اطلاع داشته باشند، گفت: افراد حاضر در روستاهایی که سابقه سیلابی شدن آن‌ها وجود دارد، باید به مناطق امن عزیمت کنند تا در معرض خطر قرار نگیرند.

محمودی ادامه داد: هشدار قرمز صادر شده مربوط به استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب لرستان و بخش‌هایی از استان فارس است و مسئولان مربوطه باید اقدامات لازم را مد نظر داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: هشدار صادر شده از ظهر فردا (بیست‌ونهم اسفند) آغاز می‌شود و تا یکم فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد، بر این اساس ۱۰ تا استان معین مشخص شده و بالغ بر ۱۲ هزار نفر در ۱۵ استان کشور در حالت آماده‌باش قرار دارند تا در صورت رخداد مخاطره، امدادرسانی‌ها انجام شود، همچنین سه تا پنج فروند بالگرد به استان‌های مذکور اعزام شده است و انتظار می‌رود افراد نیز در این راستا همکاری لازم را داشته باشند و از خطرات دور بمانند.

کد خبر 737437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.