امدادرسانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر حادثه دیده در زمستان ۱۴۰۲

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: طی سه ماه گذشته، توسط نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر کردستان به بیش از ۲۷۰۰ نفر حادثه دیده امدادرسانی شد.

پیام جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: در زمستان ۱۴۰۲ به بیش از ۲۷۰۰ نفر امدادرسانی صورت گرفت که از این تعداد ۱۵۸۲ نفر حادثه دیده در برف و کولاک، ۲۲۳ مورد جاده‌ای، ۹ مورد خدمات حضوری، ۹۳۲ مورد خدمات مناسبتی، سه مورد ریزش آوار و ۱۶ مورد کوهستان بوده است.

وی افزود: در این مدت ۱۰۹ حادثه به وقوع پیوسته است و در پایگاه‌های امداد و نجات در محورهای مواصلاتی استان ۶۴۲ نفر اسکان اضطراری داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان، به آماده‌باش تیم‌های عملیاتی در برف و کولاک و بارندگی اشاره و خاطرنشان کرد: در طرح امداد زمستانه ۴۵۰۰ نفر روز، از امدادگران و نجاتگران شعب تابعه برای امدادرسانی به مردم در فصل زمستان به صورت شبانه‌روزی در آماده‌باش بودند.

جلالی گفت: در این طرح ۱۰۱ دستگاه آمبولانس در در سطح استان برای امدادرسانی به هموطنان اعزام شد و ۳۱ مورد عملیات رهاسازی نیز صورت گرفت.

به گزارش ایمنا، در حال حاضر حدود یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده در کردستان مشغول به فعالیت هستند و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ۱۰ هزار نفر فعالیت دارند.

کد خبر 737429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.