آمادگی استان سمنان برای اسکان ۵۰ هزار مسافر نوروزی

استاندار سمنان گفت: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته آمادگی برای اسکان بالغ بر ۵۰ هزار نفر از مسافران و زائران در استان سمنان برای ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم اسفند_ در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر به مسافران و زائران استان سمنان اظهار کرد: با پیش بینی‌های صورت گرفته آمادگی برای اسکان بالغ بر ۵۰ هزار نفر از مسافران و زائران در استان سمنان برای ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ وجود دارد.

وی افزود: از امشب حضور گشت‌های انتظامی، راهوار و خدمات و امدادی با چراغ‌های گردان در سطح راه‌های استان با امکانات کامل پر رنگ‌تر دنبال خواهد شد.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری با همراهی و همکاری دهیاری روستاهای هم‌جوار مسیر راه‌های اصلی، بحث استقرار ماشین راهنما با چراغ گردان را به صورت ویژه اجرایی کنند.

هاشمی با بیان اینکه ۶۹ روستا و شهر هدف گردشگری در سطح استان آماده پذیرایی از مسافران هستند، تصریح کرد: در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ در سطح استان سمنان ۷۴ پایگاه اطلاع‌رسانی، ۲۷ موزه و ۲۰ نوروزگاه برای مسافران، گردشگران و زائران آماده‌سازی شده است.

وی ادامه داد: ۳۲ فروشگاه و نمایشگاه صنایع‌دستی در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ در استان سمنان آماده معرفی و ارائه محصولات و صنایع دستی استان به مسافران، گردشگران و زائران است.

استاندار سمنان گفت: ۱۳۲ مدرسه با بیش از یک هزار و یکصد کلاس درس با ظرفیت شبانه‌روزی اسکان پنج هزار و ۵۰۰ نفر و در کنار آن ۱۲ زائر سرا نیز با ظرفیت اسکان شبانه‌روزی دو هزار نفر ارائه خدمات به مسافران خواهند کرد.

هاشمی اظهار کرد: ضمن رعایت و حفظ حرمت روزه‌داری در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳، نظارت بر قیمت‌ها در بازار، خبازی‌ها و رعایت الزامات بهداشتی در مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی مدنظر باشد.

کد خبر 737332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.