آغاز عرضه میوه تنظیم بازار شب عید در ۶۲ مرکز استان یزد

مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد از آغاز عرضه مستقیم سیب، پرتقال و خرما تنظیم بازار به نرخ مصوب از ۲۶ اسفند ماه از طریق بیش از ۶۲ مرکز عرضه در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از تعاون روستایی استان یزد، سیدحسین دشتی اظهار کرد: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار و کمیته راهبردی میوه استان مقرر شد سیب، پرتقال و خرما تنظیم بازار از ۲۶ اسفند ماه به نرخ مصوب سیب زرد درختی از قرار هر کیلوگرم ۲۹۰ هزار ریال، پرتقال تامسون از قرار هر کیلوگرم ۱۹۵ هزار ریال و رطب مضافتی از قرار هر کیلوگرم ۹۵۰ هزار ریال از طریق بیش از ۱۶ سکوی تنظیم بازار در سطح مرکز استان و شهرستان یزد و ۴۶ مرکز عرضه در سطح سایر شهرستان‌های تابعه استان یزد در دسترس مردم استان قرار گیرد.

وی ادامه داد: با برنامه انجام‌شده و تلاش همکاران مدیریت تعاون روستایی، اتحادیه تعاونی‌های تولید روستایی استان و شرکت تعاونی پیشگامان به‌عنوان مباشران، طبق دستورالعمل‌های ابلاغی و تحت نظارت نهادهای بازرسی مرتبط از ابتدای بهمن ماه امسال تا کنون در چند مرحله نزدیک به ۷۵۰ تن سیب، ۶۰۰ تن پرتقال و ۳۰ تن رطب مضافتی مرغوب برای توزیع با نرخ مصوب در نوروز ۱۴۰۳ تأمین، خریده و در سردخانه‌های داخل و خارج استان ذخیره‌سازی شده است.

دشتی گفت: با توجه به تأمین و ذخیره‌سازی مناسب نزدیک به ۱۴۰۰ تن سیب، پرتقال و خرما تنظیم بازار برای توزیع در استان یزد متناسب با کشش بازار و استقبال مردم استان در روزهای آینده، تعداد سکوهای تنظیم بازار و مراکز عرضه افزایش می‌یابد و توزیع میوه تنظیم بازار تا عید فطر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تلفن ۱۲۴ واحد نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت و ۳۱۲۷ واحد بازرسی سازمان جهاد کشاورزی استان به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی شکایت‌های مردم درباره قیمت و کیفیت میوه تنظیم بازار عرضه شده است.

کد خبر 736793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.