ایجاد آب‌ آشامیدنی پایدار برای روستا هفت پیران اردل

مدیر عامل آب‌وفاضلاب چهارمحال‌وبختیاری گفت: جهت رفع کمبود آب آشامیدنی روستای هفت پیران از توابع شهرستان اردل اجرای خط انتقال به طول سه هزار و ۳۰۰ متر از منابع دیگر آب در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار گرفت که با تلاش بی‌وقفه و در کمترین زمان ممکن به اتمام رسید.

محمد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: جهت رفع کمبود آب آشامیدنی روستا هفت پیران از توابع شهرستان اردل اجرای خط انتقال به طول سه هزار و ۳۰۰ متر از منابع دیگر در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار گرفت که با تلاش بی‌وقفه و در کمترین زمان ممکن به اتمام رسید.

وی افزود: لوله این خط انتقال از جنس پلی اتیلن با سایز ۹۰ میلی متر از مناطق صعب‌العبور و به موازات جاده ارتباطی و کوهستانی این روستا و روستای ده کهنه اجرا شد.

مدیرعامل آب‌وفاضلاب استان خاطرنشان کرد: این خط انتقال آب شرب به صورت دو منظوره یعنی هم آب‌رسانی و هم پدافندی در نظر گرفته شده است و با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال اجرا شد.

کریمی تاکید کرد: نیاز آبی این روستا حدود نیم لیتر در ثانیه است که از قنات آن روستا تأمین می‌شد و در فصول تابستان و پاییز با کمبود آب مواجه بود هم‌چنین آبرسانی این روستا به صورت سیار صورت می‌گرفت که با اجرای این خط انتقال آب‌رسانی سیار حذف شد.

به گزارش ایمنا، روستا هفت پیران از توابع بخش مرکزی شهرستان اردل است که ۳۲ خانوار و ۱۵۰ نفر جمعیت دارد و در ۹۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

کد خبر 736733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.