جزئیات فعالیت اتوبوس‌های شیراز در ایام نوروز

جزئیات فعالیت ناوگان اتوبوسرانی سازمان حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز به همراه زمان‌بندی آن در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، شهرداری شیراز با دارا بودن بالاترین سرانه تعداد ناوگان اتوبوس نسبت به جمعیت و بالاترین میزان نوسازی ناوگان از وضعیت مطلوبی در این بخش در مقایسه با سایر کلان‌شهرهای کشور برخوردار است، از سوی دیگر استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی همچون اتوبوس، مترو و تاکسی به جهت تردد آسان‌تر و کاهش ترافیک موجب شده است تا شهروندان شیراز رغبت بیشتری به جهت استفاده از این وسیله در مقایسه با خودروهای شخصی داشته باشند.

خدمات‌رسانی اتوبوس‌ها به شهروندان در یک بازه زمانی مشخص تعیین نشده است، بلکه اتوبوس‌ها در گرم‌ترین و سردترین روزهای سال و حتی ایام تعطیلات نوروزی به صورت شبانه‌روز مشغول به خدمات‌رسانی هستند.

در حال حاضر بر اساس آمار میدانی بیش از ۸۰۰ دستگاه اتوبوس در سطح کلان‌شهر شیراز فعال هستند.

با فرارسیدن ایام نوروز زمان خدمات‌رسانی این مود حمل‌ونقلی در این کلان‌شهر تعطیل نمی‌شود و این ناوگان در روزهای عادی از ساعت ۶:۰۰ صبح تا ۲۱:۳۰ و در روزهای تعطیل ۷:۰۰ صبح تا ۲۱:۳۰ به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کنند.

در آذر سال ۱۴۰۲ بود که برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص راه‌اندازی چهار خط شبانه اتوبوس برای رفاه حال شهروندان انجام شد و از اوایل ماه دی ارائه این خدمات به شهروندان شیراز در دستور کار قرار گرفت.

در این راستا خدمات اتوبوس شبانه در ایام نوروز برای رفاه حال شهروندان از پایانه نمازی به چهار مسیر شهرک گلستان، بلوار مدرس، بلوار عدالت و بلوار نیستان (سعدی) از ساعت ۲۱:۵۰ تا ساعت یک بامداد انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، در سال گذشته ۵۲ دستگاه اتوبوس نوسازی و جایگزین اتوبوس‌های فرسوده شهر شیراز شد، همچنین نوسازی تعداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر در دستور کار قرار گرفت.

کد خبر 736524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.