پروژه‌های به ثمر نشسته در طرح تفصیلی شهر اصفهان اعلام شد

مدیرکل طرح‌های توسعه شهری شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه‌هایی که در طرح تفصیلی به ثمر نشسته است، گفت: سال جاری ۲۱ جلسه کمیسیون ماده ۵ مربوط به درخواست‌های شهرداری اصفهان تشکیل و طی آن تعداد ۵۰۵ مصوبه دریافت شده است.

افشین وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: درباره درخواست‌ها و موضوعات خارج از محدوده (داخل حریم) ۱۰ جلسه گروه کاری تلفیق و کارگروه زیربنایی استان و ۹ جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تشکیل شده است که در نهایت ۳۰ مورد مصوبه دریافت و در حال انجام فرایندهای قانونی ابلاغ به شهرداری است.

وی افزود: در راستای اجرای قانون تعیین وضعیت املاک واقع در طرح‌های دولتی و شهرداری‌ها و تشکیل کارگروه‌های اولویت‌بندی مربوط به کاربری‌هایی که متولی تملک و اجرای شهرداری است، از جمله پارک و فضای سبز، پارکینگ، تأسیسات و تجهیزات شهری در ۱۴۰۲، ۱۲ جلسه در حوزه معاونت‌های ذی‌ربط تشکیل شد و در ۲۴۵ مورد از موضوعات مورد درخواست مناطق پانزده‌گانه شهر اصفهان تصمیم‌گیری و ابلاغ صورت گرفت.

مدیرکل طرح‌های توسعه شهری شهرداری اصفهان با اشاره به بعضی مصوبات مربوط به شهر اصفهان که در اداره کل طرح‌های توسعه شهری حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان پیگیری و به نتیجه رسیده است، تصریح کرد: این مصوبات شامل دریافت مصوبات مربوط به طرح‌های تفصیلی گستره‌های ویژه در مناطق ۱۴،۱۲،۱۱،۱۰،۹،۸،۴،۲ که طرح مناطق ۸ و ۹ و بخشی از منطقه ۱۱ تصویب و ابلاغ شده است و طرح مناطق ۱۴، ۱۲، ۱۰، ۴ و ۲ در مرحله طی فرایند قانونی ابلاغ قرار دارد.

وزیری با اشاره به مصوبه‌های این اداره ادامه داد: مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در مورد الحاق قسمت‌هایی از محدوده شهر اصفهان بالغ بر ۳۴ هکتار در ۳۲ نقطه است که در حال انجام فرایند قانونی دریافت مصوبه در شورای عالی شهرسازی و معماری قرار دارد.

وی بیان کرد: تهیه طرح‌های مربوط به اراضی کشاورزی و باغ‌های داخل محدوده مناطق ۱۱، ۹، ۲ توسط مهندسان مشاور شهرداری انجام و به دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ جهت انجام مراحل قانونی ارسال شد.

وزیری گفت: طرح مربوط به محور جاده فرودگاه (موسوم به محور تشریفات) توسط مهندسان مشاور شهرداری مناطق ۱۰ و ۱۴ تهیه و ارائه شد و در حال حاضر در دستور کار مراجع قانونی قرار دارد.

وی با بیان اینکه دریافت مصوبه جدید (تکمیلی) مربوط به ضوابط تشویقی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری از کمیسیون ماده ۵ دریافت شد، تصریح کرد: مصوبات مربوط به تعدادی از طرح‌های تفکیکی در منطقه ۱۰ از جمله نیروی انتظامی (کوره معک)، نقش جهان، اصحاب هاشمی ابلاغ شد.

وی ادامه داد: مصوبه الحاق به محدوده شهر مربوط به اراضی پشتیبان توسعه حرم حضرت زینب (س) که در فرایند قانونی ابلاغ قرار دارد (به مساحت ۱۹ هکتار) دریافت شد، همچنین الحاق قطعه زمین با مساحت حدود پنج هکتار برای احداث بیمارستان در خیابان آیت‌الله غفاری منطقه ۱۴ تصویب شد.

وزیری اضافه کرد: ادامه فرایند قانونی دریافت مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مربوط به پروژه مشاغل شهری واقع در منطقه ۱۲ (بلوار امام خمینی) پیگیری شد، همچنین مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در مورد تعیین کاربری بازار یراق‌آلات به مساحت حدود ۱۸ هکتار واقع در بختیار دشت منطقه ۱۲ دریافت شد.

طرح تفصیلی اراضی موسوم به علی‌آباد کلنگان به مساحت حدود ۷۵ هکتار، ابلاغ شد

وی گفت: مصوبه تعیین کاربری پارک و فضای سبز به مساحت عرصه بالغ به ۲۳ هزار متر مربع جهت احداث پارک محله حصه از کارگروه زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان دریافت شد، همچنین فرایند قانونی تصویب و ابلاغ طرح تفصیلی موسوم به اراضی ۱۳۰ هکتاری شهید کشوری انجام گرفت.

وزیری ادامه داد: طرح توسعه حرم حضرت زینب (س) منطقه ۱۴ به دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ ارائه و طرح تفصیلی اراضی موسوم به علی‌آباد کلنگان به مساحت حدود ۷۵ هکتار، ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه مصوبه تعیین کاربری و طرح پارک پردیس خانواده واقع در منطقه ۱۲( بهارستان غربی) در مساحت عرصه‌ای حدود ۲۳ هزار متر مربع دریافت شد، اضافه کرد: طرح فاز نخست کف‌سازی و ساماندهی وضعیت موجود گذر آقا نورالله نجفی در منطقه ۳ ابلاغ شد.

وزیری گفت: خط بدنه ۴۵ متری حوزه غرب در مناطق ۲ و ۱۱ و افزایش ارتفاع بخشی از پهنه ملک‌شهر در منطقه ۱۲ نیز ابلاغ شد.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه فاز اول اطلاعات میدانی املاک و اراضی محدوده مصوب ناژوان (قرارداد فاز دوم) نیز برداشت شد.

وزیری بیان کرد: به‌منظور تکمیل اطلاعات در لایه‌های اول، دوم و سوم، طرح به تعداد حدود ۳ هزار پلاک منعقد شد که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته است، همچنین استخراج آمار و اطلاعات املاک و وارد کردن آن‌ها به سامانه جامع شهرسازی الکترونیک (سرا) قابل انجام خواهد بود.

کد خبر 736511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.