اگر منافع ملی بر منافع شخصی نمایندگان مقدم شود، بیشتر اختلافات رفع می‌شود

امام جمعه شیراز گفت: منافع ملی اگر بر منافع شخصی نمایندگان مقدم شود، جلوی اکثر اختلافات گرفته می‌شود، کشور پیشرفت می‌کند و وضع معیشت مردم و مشکلات بزرگ کشور حل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، آیت الله لطف اله دژکام امروز _جمعه بیست‌وپنجم اسفند _ در خطبه‌های نماز جمعه شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) اظهار کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن باید تلاش شود تا از مواعظ قرآن کریم بهره‌مندی بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: مردم اگر با قرآن انس بگیرند، روز قیامت قرآن شما را شفاعت می‌کند و همان گونه که پیامبر اکرم (ص) فرمودند شفاعت قرآن رد نمی‌شود.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان طرحی در سراسر کشور با عنوان زندگی با آیه‌ها یا طرح مسطورا راه اندازی شد که متولیان این طرح آشنایی مردم با آیات زندگی ساز قرآن کریم را در مد نظر داشتند و برای این طرح ۳۰ آیه که دستور زندگی در آن آمده است، در نظر گرفته شد.

آیت الله دژکام درخواست کرد مردم با دنبال نمودن این طرح، زندگی خود را با قرآن کریم تنظیم کنند و در این بهار قرآن که با بهار طبیعت همراه هست، تلاش کنند تا زندگی همه ما قرآنی شود و از شر فتنه‌ها در امان باشند.

وی در بخش خطبه دوم به آیه ۹۰ سوره نحل اشاره و تصریح کرد: ماه مبارک رمضان ماهی است که باید ملکه تقوا در وجود انسان تقویت شود. لذا خداوند متعال می‌فرماید که روزه را واجب کردیم که انسان با تقوا شود و این عمل واجب، یک تمرین است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز تاکید کرد: باید تلاش شود تا تمرین تقوا برای خود و اطرافیان به جد دنبال کنیم. چرا که ممکن است افرادی بی توجهی داشته باشند و اگر به هر دلیلی روزه نمی‌گیرد، بایستی جلوی مردم و روزه داران از خوردن و آشامیدن پرهیز کنند.

آیت الله دژکام ادامه داد: باید این تقید را در جامعه رواج بدهیم و اگر دلایل عدم روزه خواری صمیمانه برای عموم توضیح داده شود، در جامعه شاهد تحول خواهیم بود. چرا که مردم ایران به خصوص استان فارس و شهر شیراز انسان‌های با فرهنگی هستند و غیر ممکن است فردی از فرهنگ و ادب بهره مند باشد و جلوی کسی که روزه دار است روزه خواری کند.

وی خاطر نشان کرد: در آستانه فرا رسیدن نوروز، یکی از رسومات خوب نوروز همواره این بوده است که در دید و بازدیدها به یاد دیگران باشیم. این در حالی است که در برخی از شهرهای استان فارس متداول است در هنگامی که کسی می‌خواهد برای دید و بازدید برود اول چیزی را برای کسانی که امکان میزبانی ندارند می‌فرستد تا دست خالی نرود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با بیان اینکه در جامعه ما عده‌ای گرفتار هستند، اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) پیش از نوروز اقدام به برگزاری جشن نیکوکاری می‌کند و این موضوع رسم نوروز را که نیکوکاری بوده، تقویت کرده است.

نمایندگان منتخب، نگرانی مقام معظم رهبری را جدی بگیرند

آیت الله دژکام همچنین در خطاب به همه کسانی که در انتخابات رأی گرفته و وارد مجلس شورای اسلامی شدند، اظهار کرد: به فرمایش مقام رهبری، مردم زحمت خود را کشیده اند و مسلماً پیروز میدان مردم هستند اما ممکن است که رفتار نمایندگان شیرینی این انتخابات را تلخ کند. لذا نمایندگان منتخب باید این نگرانی مقام معظم رهبری را جدی بگیرند و این موضوع را مد نظر قرار دهند.

وی افزود: مردم در چهارچوب عزت اسلام و ایران به شما نمایندگان رأی دادند و اگر تلخی برای کشور پیش بیاید، رأی آنها از شما سلب می‌شود و همه مراقب باشند. لذا به جای اینکه به فکر منافع خود باشید، باید به فکر ملت باشند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز ادامه داد: منافع ملی اگر بر منافع شخصی نمایندگان مقدم شود، جلوی اکثر اختلافات گرفته می‌شود و کشور پیشرفت می‌کند و وضع معیشت مردم و مشکلات عدیده کشور حل خواهد شد.

آیت الله دژکام اظهار امیدواری کرد: تمام کسانی که به عنوان نماینده مردم در مسیر مجلس وارد شدند نکات لازم را مد نظر خود قرار دهند تا به آینده بهتری برای مردم و کشور امیدوار شویم.

کد خبر 736428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.