فناوری بلاک‌چین در خدمت امنیت اطلاعات پلیس دبی

پلیس دبی از فناوری بلاک‌چین کاردانو برای تحقیقات جنایی استفاده خواهد کرد که امکان به‌اشتراک‌گذاری امن داده‌های اسکن گلوله را با نهادهای مجری قانون بین‌المللی فراهم و یکپارچگی داده‌ها را تضمین می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مجریان قانون دبی در جدیدترین اقدامات خود از فناوری بلاک‌چین استفاده می‌کنند، زیرا امارات متحده عربی قصد دارد به یک مرکز رمزنگاری تبدیل شود. به این ترتیب پلیس دبی اعلام کرد که از ین پس از بلاک‌چین کاردانو برای به‌اشتراک‌گذاری ایمن داده‌های تحقیقات جنایی بهره خواهد برد.

تحقیقات جنایی با بلاک‌چین

مقامات دبی قصد دارند طی یک روند آزمایشی، از بلاک‌چین کاردانو استفاده و اطمینان حاصل کنند که یکپارچگی داده‌های حساس تحقیقات جنایی بدون تغییر باقی می‌ماند. آن‌ها همچنین درصدد حصول اطمینان از این امر هستند که شواهد موجود در پرونده‌ها، به‌ویژه اسکن‌های گلوله، می‌تواند به‌صورت امن با سایر سازمان‌های مجری قانون در سراسر جهان از جمله اینترپل به‌اشتراک گذاشته شود. این ابتکار گامی رو به جلو در ادغام فناوری بلاک‌چین در فعالیت‌های اصلی پلیس محسوب می‌شود.

دبی به‌طور فزاینده‌ای به دلیل جذب خدمات با ارزش بالا، از جمله خدماتی در صنایع کریپتو، بازی و وب ۳، شناخته شده است و در سال ۲۰۲۳ شاهد اضافه شدن دوهزار و ۶۹۲ شرکت جدید با تمایل بالا برای سرمایه‌گذاری قابل‌توجه در بخش‌های ارز دیجیتال، طلا و املاک بود. هسته اصلی این ابتکار، استفاده از فناوری بلاک‌چین برای محافظت از اطلاعات حساس است.

فناوری بلاک‌چین در خدمت امنیت اطلاعات پلیس دبی

نقش کاردانو در امنیت اطلاعات

هدف پلیس دبی از به‌کارگیری بلاک‌چین کاردانو، توزیع امن اطلاعات است که این حرکت یک گام بدیع محسوب می‌شود. ویژگی‌های امنیتی ذاتی بلاک‌چین تضمین می‌کند که پس از ثبت اطلاعات، نمی‌توان آن‌ها را تغییر داد یا دستکاری کرد. بلاک‌چین همچنین سطحی از شفافیت و قابلیت ردیابی را که پیش از این غیرقابل دستیابی بود، تسهیل می‌کند، زیرا ثبت هر تراکنش روی آن، توسط اشخاص مجاز قابل مشاهده است.

بلاک چین در مدیریت

ابتکار پلیس دبی برای استفاده از بلاک‌چین نشان‌دهنده پیشرفت قابل‌توجهی در کاربرد این فناوری است. این پروژه همچنین مهر تأییدی بر تعهد دبی برای تبدیل شدن به یک مرکز جهانی است. فناوری بلاک‌چین با روند تکاملی خود می‌تواند استفاده بالقوه در بخش‌های اداری را نیز داشته باشد و دبی می‌تواند به‌عنوان الگویی برای سایر حوزه‌های قضائی عمل کند که تمایل دارند از زنجیره بلوکی برای تبادل داده‌ها استفاده کنند.

فناوری بلاک‌چین در خدمت امنیت اطلاعات پلیس دبی

کد خبر 736107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.