اعمال تشدید نظارت های بازار شب عید و ماه رمضان استان فارس

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس گفت: نظارت بر بازار در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز به منظور جلوگیری از گرانفروشی،احتکار و کم فروشی تشدید می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان فارس، سید مصطفی بحرینی در نشست کمیته تنظیم بازار بر توجه نهادهای مسئول بر اصناف مختلف و پیشگیری از تخلفات احتمالی اصناف تاکید و اظهار کرد: کلیه دادستان‌های حوزه‌های قضائی سراسر استان مکلفند تا در راستای پیگیری حقوق عامه و با همکاری اعضای پیش بینی شده کمیته و تحت مسئولیت و ریاست دادستان حوزه قضائی بر بازار و قیمت‌ها و توزیع کالاها نظارت داشته باشند.

وی افزود: تمام تمرکز کمیته نظارت، معطوف به جلوگیری از گران فروشی، احتکار و کم فروشی به خصوص در ماه مبارک رمضان و ایام پایانی سال خواهد بود.

دادستان مرکز استان فارس با اشاره به اینکه بنایی بر بسته شدن هیچ واحد صنفی نداریم، تصریح کرد: رعایت شئونات ماه مبارک رمضان و روزه داران و رعایت قوانین خط قرمز نهادهای نظارتی است و صرفاً حرکت در مسیر قانون است که برای همگان حاشیه امن ایجاد خواهد کرد.

بحرینی در ادامه به موضوع حوزه گردشگری در ایام تعطیلات نوروز نیز اشاره و خاطر نشان کرد: باید نظارت بیشتری صورت گیرد تا نرخ کالاهای قابل عرضه در این ایام مطابق تعرفه باشد و هیچ استثنا و تفاوتی در قیمت فروش واحدهای صنفی در فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری و اماکن تفریحی و گردشگری نباید ایجاد شود.

وی همچنین در خصوص فعالیت پیوسته کمیته تنظیم بازار با محوریت دادستانی مرکز استان و با حضور فعال معاون صیانت از حقوق عامه اضافه کرد: با همکاری این قرارگاه مشترک و حضور میدانی، کمیته فعال و مؤثر بر نظارت بر اصناف و بازار به خصوص در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز زمینه جلوگیری از گران فروشی و نظارت بر تنظیم بازار را فراهم شده است.

دادستان مرکز استان فارس ادامه داد: شعب ویژه‌ای در حوزه تعزیرات حکومتی و دادسرا ایجاد شده است که در موارد خاص رسیدگی‌ها به صورت خارج از نوبت انجام شود این مقام قضائی استان از کلیه نهادهای ذی مدخل به خصوص دستگاه‌های نظارتی خواست با نظارت بیشتر اخلال در نظم بازار را پیگیری و با گران فروشی بدون اغماض و با قاطعیت برخورد کنند.

بحرینی تأکید کرد: لازم است همه مسئولان تمام اهتمام و تلاش خود را در این راستا انجام دهند تا با مدیریت صحیح بازار را کنترل کنیم تا فشارهای اقتصادی وارد شده به مردم کاهش یابد.

وی با بیان این که بخشی از هدف ما نظارت از سوی خود اصناف و اتحادیه‌ها است خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم با تعامل و هم افزایی نهادهای مسئول بر تنظیم بازار فرایند نظارتی را اصناف تخصصی کنیم.

کد خبر 736035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.