اجرای فضای سبز ۲۴۳ هکتاری در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از کاشت و اجرای۲۴۳ هکتار فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، هاشم علایی امروز _سه‌شنبه بیست‌وسوم اسفند_ در مراسم کاشت نهال در ناحیه صنعتی رضی که به مناسبت گرامیداشت هفته درختکاری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم زیست‌محیطی این شرکت، کاشت نهال و توسعه فضای سبز در شهرک‌های صنعتی است تا ضمن تلطیف فضای عمومی و ایجاد پویایی و شور و نشاط در بخش تولید، موجبات حفظ محیط زیست نیز فراهم شود.

وی از ایجاد ۲۴۳ هکتار فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، تاکنون خبر داد و افزود: سال جاری، احداث سه هکتار فضای سبز در شهرک‌های صنعتی استان هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده بود که با اقدامات انجام شده، شاهد تحقق این هدف مهم بودیم.

علایی تصریح کرد: کاشت درخت و درختچه از جمله اقداماتی است که در سال ۱۴۰۲ در سطح شهرک‌های صنعتی استان اجرایی شده است و برای آن، اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: در کنار اقدامات توسعه‌ای، صاحبان صنایع نیز ملزم به ایجاد فضای سبز در محوطه واحدهای تولیدی خود هستند که این موضوع در صدور مجوز احداث ساختمان و پروانه پایان کار آنان مدنظر قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب در آبیاری فضای سبز گفت: کاشت درختان مقاوم و استفاده از آبیاری نوین قطره‌ای، از جمله اقدامات اساسی این شرکت برای صرفه‌جویی در مصرف آب بوده است.

وی افزود: امیدواریم با همکاری مدیران واحدهای تولیدی و شرکت‌های خدماتی، شاهد سرسبزی و طراوت هرچه بیشتر شهرک‌های صنعتی استان باشیم.

کد خبر 735904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.