غزه در قله استقامت

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _چهارشنبه بیست‌وسوم اسفند ۱۴۰۲_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا، مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «شاه‌کلید مهار تورم» نوشت: بهبود فضای کسب و کار، شاه‌کلید توسعه اقتصادی و مهار تورم است و دولت سیزدهم از همین مسیر تلاش کرده تا در دوران تحرک اقتصادی و در مسیر تغییر ریل اقتصاد به اهداف توسعه‌ای کشور دست یابد؛ تسهیل صدور مجوزها، پیش‌بینی‌پذیر کردن رویه‌ها، کاهش مقررات دست‌وپاگیر، تنوع‌بخشی به تأمین مالی تولید در کارنامه دولت در حمایت از کسب و کارها وجهه پررنگی دارد.

فضای کسب و کار به مجموعه‌ای از سیاست‌ها شرایط حقوقی نهادی و مقرراتی اطلاق می‌شود که عملکرد بنگاه‌های اقتصادی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. با توجه به شرایط فعلی کشور بهبود محیط کسب و کار یکی از سهل‌ترین روش‌های شناخته شده برای رشد اقتصادی و تسریع در دستیابی به اهداف مهار تورم و رشد تولید و از سوی دیگر بهبود فضای کسب و کار اهرمی قوی برای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است؛ چرا که روح حاکم بر این سیاست به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی و تسهیل شرایط برای حضور پررنگ بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری‌های کشور است و این موضوع محقق نمی‌شود مگر فضای کسب و کار بهبود پیدا کند.

گزارش شاخص امنیت سرمایه‌گذاری در ایران با ۳۸ مؤلفه و هفت نماگر به تفکیک ۳۱ استان و ۹ حوزه کسب و کار وضعیت امنیت سرمایه‌گذاری در تابستان سال ۱۴۰۲ را نشان می‌دهد. شاخص کل امنیت سرمایه‌گذاری در تابستان (۱۴۰۲)، ۵.۶۶ از ۱۰ (۱۰ بدترین حالت) سنجیده شده است. مقدار عددی این شاخص در مطالعه فصل قبل تابستان (۱۴۰۲) ۵.۷۳، در فصل بهار (۱۴۰۱) ۶.۱۰ و در هر دو فصل قبل‌تر پاییز (۱۴۰۱) ۶.۸۲ بوده که نشان می‌دهد کمیت عددی امنیت سرمایه‌گذاری در تابستان ۱۴۰۲ نسبت به فصول قبل از آن با توجه به ارزیابی فعالان اقتصادی مشارکت‌کننده در فصل تابستان به مقدار قابل توجهی مناسب‌تر ارزیابی شده است.

غزه در قله استقامت

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «رزمایش مرکب ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند برگزار شد» نوشت: ناوهای چین و روسیه برای برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ در شمال اقیانوس هند وارد آب‌های سرزمینی ایران شدند.

در این رزمایش، یگان‌های شناور و پروازی نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل ناوشکن‌های «جماران»، «دنا»، «بایندر»، ناوهای «گناوه»، «زره»، «سیرجان» و شناورهایی از نیروی دریایی سپاه پاسداران شامل ناو «شهید سلیمانی»، ناو «ابومهدی المهندس»، ناو «شهید محمودی» و «تندر» و همچنین ناوهای نیروی دریایی کشورهای چین و روسیه که وارد آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شدند، حضور دارند. یگان‌های شناوری فدراسیون روسیه شامل رزمناو موشکی گارد «واریاگ»، ناو بزرگ ضد زیردریایی «مارشال شاپوشنیکف» به همراه یک ناوچه، دو کشتی جنگی و یک کشتی تدارکاتی نیروی دریایی چین، همچنین شناورها و بالگردها از ناوگان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در این رزمایش شرکت خواهند کرد.

غزه در قله استقامت

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود به حمایت بازیگران هالیوود از غزه در حاشیه مراسم اسکار پرداخت و با تیتر «غزه اسکار را هم گرفت» نوشت: جنس و حجم واکنش‌ها به موضوع غزه در حاشیه و متن مراسم اسکار امسال نشان می‌دهد که فضای افکار عمومی آمریکا و جامعه سینمایی هالیوود برخلاف جهت لابی صهیونیستی پیش رفته و بیداری درباره وقایع جهان بیش از آن چیزی است که بتوان فکرش را هم کرد. اسکار تا چند سال پیش رویدادی بود که بیشتر جنبه‌ای سینمایی داشت و نفوذ پشت‌پرده‌های سیاست در آمریکا به هر حال جنبه‌های مختلفی از رویکردها را کنترل و هدایت می‌کرد، اما آخرین دوره اسکار که دو شب پیش در لس‌آنجلس برگزار شد، نشان داد زیرپوست جامعه سینمایی آمریکا در این سال‌ها اتفاقات زیادی افتاده که واکنش به موضوع غزه اوج این تغییرات را نشان می‌دهد.

اگر در سال ۱۹۷۸ ونسا ردگریو که اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل را در مراسم اسکار گرفت، پشت میکروفن از اقدامات رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و جمعیت او را هو کردند، حالا و پس از ۴۶ سال جاناتان گلیزر در همان مراسم، پشت میکروفن علیه رژیم صهیونیستی و کشتار مردم غزه سخنرانی می‌کند، اما این بار تماشاگران او را تشویق می‌کنند. این‌ها همه نشانه‌هایی است که مؤید پیش‌بینی‌های رهبر حکیم انقلاب درباره پایان اسرائیل است. در واقع صدای واژگونی قلعه فرعونی اسرائیل را می‌توان امروز از دل مراسم اسکار و هالیوود هم شنید. شاید فیلم‌سازان غربی نتوانند رنج فلسطین و وحشی‌گری اسرائیل را در آثارشان نشان دهند، اما همین سینماگران از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا از گوشه و کنار صدایی برای مردم غزه باشند.

غزه در قله استقامت

روزنامه وطن امروز در صفحه نخست امروز خود با تیتر «غزه در قله استقامت» به سخنرانی روز گذشته رهبر انقلاب در محفل انس با قرآن پرداخت و نوشت: در نخستین روز ماه مبارک رمضان «محفل انس با قرآن» بعدازظهر دیروز با حضور حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به پخش تصاویری از غزه و تلاوت قرآن به وسیله نوجوانان در غزه خاطرنشان کردند: قله استقامتی را که امروز در غزه شاهد هستیم، نتیجه فهم قرآن و عمل به آن است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شرایط غزه را از ۲ بعد در «اوج» توصیف کردند و افزودند: امروز در غزه از یک طرف شاهد اوج جنایت و وحشیگری و ظلم هستیم و از طرف دیگر اوج ایستادگی و استقامت نیز مشاهده می‌شود.

ایشان جنایت‌های کم‌سابقه در غزه همچون کشتن کودکان و نوزادان از طریق گرسنگی و تشنگی را مفتضح‌کننده تمدن غرب خواندند و تاکید کردند: به‌رغم آنکه صهیونیست‌ها از انواع سلاح‌ها و کمک‌های آمریکا و غرب برخوردارند اما با صبر بی‌نظیر مردم غزه و ایستادگی رزمندگان مقاومت تاکنون دشمن هیچ غلطی نتوانسته بکند و حدود ۹۰ درصد امکانات و توانایی‌های مقاومت محفوظ است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: به لطف و فضل الهی مقاومت بینی صهیونیست‌ها را به خاک خواهد مالید.

غزه در قله استقامت

روزنامه شرق در صفحه نخست امروز خود تیتر «تهران خیالی بهشت» را برگزید و نوشت: «زمان کارآموزی شهردار تمام شده است»، «شهردار تهران در دنیایی زندگی می‌کند که متفاوت با مشکلات و مسائلی است که در تهران وجود دارد، امیدوارم دنیای او هم واقعی‌تر شود، صحبت از آرزوی‌های بزرگ کردن زمانی زیباست که ما خروجی آن را ببینیم»، «شهرداری تهران ناتوان از حل برخی مشکلات تهران است»، «گاهی وقت‌ها جابه‌جایی‌ها باعث خوشحالی مردم می‌شود که امیدواریم در سال آینده نیز این اتفاق برای مردم تهران بیفتد.» این جملاتی است که جو شورای شهر تهران را مدتی ملتهب کرد. رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران این انتقادها را به بهانه خرابی سریالی پله‌های برقی مطرح کرد.

مهدی اقراریان، عضو شورای شهر تهران، با به نمایش گذاشتن گزارش ویدئویی از پله برقی‌های ایستگاه رو به روی بیمارستان بوعلی در صحن شورا، از وضعیت نابسامان پله برقی‌های شهری و عدم رسیدگی شهرداری به این معضل، انتقاد کرد. بنده دو هفته قبل، به صورت خصوصی، این مسئله را به شهردار تهران تذکر دادم. عمده مراجعه‌کنندگان به بیمارستان بوعلی که در منطقه ۷ و ۱۳ واقع شده، از طبقه متوسط مردم هستند و زمانی که از این ایستگاه بی‌آرتی پیاده می‌شوند، مجبورند از دو لاین پله‌ای استفاده کنند که هردوی آن‌ها خراب است و هر دو آسانسور هر دو طرف هم خراب است.

اقراریان اضافه کرد: به نظر می‌رسد تذکرات شورا به آقای زاکانی منتقل نمی‌شود، صحبت از آرزوهای زیبا، زمانی زیباست که ما خروجی آن را در شهر تهران ببینیم.

غزه در قله استقامت

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست امروز خود با تیتر «دولت نتانیاهو بر لبه فروپاشی» نوشت: ارزیابی جدید اطلاعاتی آمریکا که روز دوشنبه منتشر شد، تردیدهایی را درباره اینکه آیا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل می‌تواند در قدرت بماند یا نه، ایجاد کرد؛ زیرا مدیر سی‌آی‌ای گفت معامله اسرا عملی‌ترین راه برای توقف جنگ در غزه، حداقل به‌طور موقت است. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، سی‌آی‌ای، ارزیابی تهدیدهای سالانه ۲۰۲۴ و نگرانی‌های خود را درباره دیدگاه اسرائیل برای پایان جنگ بیان کرد و گفت که ائتلاف جناح راست نتانیاهو ممکن است در خطر فروپاشی باشد.

در این گزارش آمده است: «بی‌اعتمادی نسبت به توانایی نتانیاهو برای حکمرانی از سطوح بالای آن قبل از جنگ، در افکار عمومی عمیق‌تر و گسترده‌تر شده است و ما انتظار داریم که اعتراضات گسترده‌ای برای استعفای او و انتخابات جدید برگزار شود.»

وی با بیان اینکه گزینه‌های جایگزین عدم توافق درباره آتش‌بس، برای مردم بی‌گناه غزه، اسرا و خانواده‌های آن‌ها بدتر خواهد بود، گفت: تلاش‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس ادامه دارد؛ اما قابل تضمین نیست. برنز همچنین گفت: «نیاز این رژیم به پاسخ به حمله مقاومت فلسطین قابل درک است؛ اما در این بین نباید غیرنظامیان آسیب ببینند.» این گزارش پیش‌بینی می‌کند که اسرائیل برای دستیابی به هدف خود یعنی «نابودی حماس» تلاش خواهد کرد.

غزه در قله استقامت

کد خبر 735715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.