افزایش ۳۰ درصدی نرخ بلیت اتوبوس در اصفهان

مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: سال آینده سهم شهروند در نرخ کرایه بلیت به نسبت سال جاری حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است و این موضوع از ابتدای سال آینده اجرایی می‌شود.

بهنام جلیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اتوبوسرانی کلان‌شهر اصفهان به‌منظور تعیین نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی بر اساس برآورد هزینه واقعی سفر در سال جاری، پیشنهاد افزایش نرخ را با لحاظ کردن الزاماتی از جمله دریافت یک‌سوم هزینه بلیت از شهروندان، اوضاع سیاسی، اقتصادی و جامعه به شورای اسلامی شهر برای تصویب ارسال می‌کند.

وی افزود: افزایش نرخ کرایه بلیت اتوبوس و نرخ بهای خدمات اتوبوسرانی هر سال طبق مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان و پس از بررسی در کمیسیون‌های حمل‌ونقل، هوشمندسازی و تلفیق برای اجرا به شهرداری و اتوبوسرانی ابلاغ می‌شود.

مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه تاکید کرد: طبق دستورالعمل‌های پیشین وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، یک‌سوم هزینه سفر (نرخ کرایه) توسط شهروند، یک‌سوم توسط شهرداری‌ها و یک‌سوم دیگر توسط دولت تحت عنوان یارانه بلیت به شهرداری‌ها پرداخت می‌شود.

جلیلیان گفت: این کمک‌ها از سال ۱۳۹۰ در قالب مواردی از جمله کمک در خرید ناوگان و دیگر موارد به شهرداری‌ها پرداخت می‌شود، همچنین جبران یارانه بلیت بر عهده شهرداری‌ها است.

وی افزود: سال آینده سهم شهروند در نرخ کرایه بلیت به نسبت سال جاری حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است و این افزایش از ابتدای سال آینده اجرا خواهد شد.

مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه خاطرنشان کرد: بهای تمام‌شده هر سفر در سال جاری با احتساب هزینه خالص حدود هشت هزار تومان است که این عدد با فرض افزایش تنها ۲۰ درصد هزینه‌ها در سال آینده به ۱۰ هزار تومان خواهد رسید.

جلیلیان گفت: میانگین نرخ کرایه در سال آینده حدود ۲,۵۰۰ تومان است و این مبلغ از یک‌سوم تعیین شده برای هر شهروند کمتر است.

کد خبر 735606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.