طی ۵ ماهه گذشته ۲۲ هزار زن و کودک فلسطینی به قتل رسیدند

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: تنها در حدود پنج ماه گذشته، بیش از ۳۰ هزار فلسطینی از جمله ۲۲ هزار زن و کودک به قتل رسیدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، انسیه خزعلی امروز _سه‌شنبه بیست‌ودوم اسفند_ در شصت و هشتمین کمیسیون مقام زن سازمان ملل اظهار کرد: در حالی دور هم جمع شدیم تا گزارش پیشرفت زنان را به اشتراک بگذاریم که زنان فلسطین در حال مبارزه برای بقا در جریان یک نسل‌کشی مداوم هستند.

وی افزود: تنها در حدود پنج ماه گذشته، بیش از ۳۰ هزار فلسطینی از جمله ۲۲ هزار زن و کودک به قتل رسیدند، حدود ۳ هزار زن بیوه و هزاران کودک یتیم شدند و بر اساس گزارش زنان سازمان ملل به طور متوسط در هر ساعت دو مادر فلسطینی کشته می‌شوند، همچنین بیش از ۱۲۶ روزنامه نگار و کارمند رسانه‌ای به قتل رسیده‌اند و نشست کنونی ما بر محور رفع فقر از زنان تشکیل شده است، اما همزمان سازمان ملل نسبت به بروز قحطی در غزه هشدار می‌دهد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: طبق گزارش رسمی این سازمان بیش از ۸۲ درصد از زنان مورد سوال عنوان کردند که میزان غذای خانواده‌هایشان نصف غذایی است که قبل از جنگ از آن بهره‌مند بودند و در هفته گذشته برخی از اعضای خانواده ناچار بودند بعضی از وعده‌های غذایی را حذف کنند و در ۹۵ درصد این موارد این مادران بودند که گرسنه می‌ماندند تا کودکانشان غذا داشته باشند، آنچه در سازمان ملل ثبت شده یکی از بی‌سابقه‌ترین آمار انسان‌هایی است که به دلیل گرسنگی در آستانه مرگ هستند، علاوه بر تصاویر دردناک که به تازگی این روزها از تیرباران کودکان تجمع کرده برای دریافت غذا شاهد آن بوده‌ایم.

وی ادامه داد: تعداد باورنکردنی ۱۰ مؤسسه از ۱۲ مؤسسه زنان در غزه گزارش داده‌اند که به‌دلیل محدودیت‌های ناشی از سیاست نسل کشی اسرائیل در واردات نیازهای اولیه غذایی، کمتر از یک درصد از کمک‌های تخصیص یافته به دست مردم می‌رسد.

خزعلی خاطرنشان کرد: بیایید تلاش کنیم حداقل تصمیم این نشست رساندن فوری غذا به مظلومان گرسنه در فلسطین باشد و قاطعانه در مقابل این ممانعت بی‌رحمانه نسبت به زنان و کودکان بی گناه بایستیم، تلاش کنیم همانگونه که برای ریشه کن کردن فقر از کشور خود می‌کوشیم درد همه زنان را درد خود بدانیم، چنانکه سعدی شاعر پر آوازه می‌گوید؛ بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند، چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار».

وی اضافه کرد: کمک رسانی به گرسنگان و مجروحان حداقل خدمت است، اما واقعیت این است که اکنون میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به ماهیت اشغال غیرقانونی زاییده استعمار پی برده‌اند و می‌دانند که تروریست‌های صهیونیست حمایت شده توسط برخی دارندگان حق وتو در حال عملیات یک نسل کشی یعنی هلوکاست غزه هستند، این مسئله پیامدهای جدی برای سازمان مللی دارد که باید تکیه و پناه ملت‌ها باشد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: انتظار آزادگان جهان این است که رژیمی که مسئول چندین دهه آوارگی، تجاوز و قتل میلیون‌ها زن و کودک است، در کمیسیون مقام زن سازمان ملل جایگاهی نداشته باشد، بنابراین به نمایندگی از زنان قدرتمند ایران و یک‌صدا با زنان مقاوم و صلح دوست جهان، خواستار لغو عضویت رژیم تروریستی اسرائیل از این کمیسیون هستم.

کد خبر 735468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.