ضوابط صدور پروانه ساختمانی در پهنه بافت فرسوده اصفهان ابلاغ شد

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: نحوه صدور پروانه ساختمان‌های واقع در بافت‌های فرسوده بر اساس ابلاغیه اداره کل راه‌وشهرسازی با توجه به ویژگی گروه‌ها و شرایط بهره‌مندی از ضوابط تشویقی، اجرا و ابلاغ می‌شود.

وحید مهدویان در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس اعلام اداره کل راه‌و شهرسازی و با ابلاغ سیاست‌ها و ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی محله‌ای در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری اصفهان، شهروندانی که متقاضی دریافت پروانه ساختمانی در پهنه بافت فرسوده هستند، می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی افزود: نحوه صدور پروانه ساختمان‌های واقع در بافت‌های فرسوده بر اساس ابلاغیه اداره کل راه و شهرسازی با توجه به ویژگی گروه‌ها و شرایط بهره‌مندی از ضوابط تشویقی، اجرا و ابلاغ می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: هم‌اکنون با توجه به مصوبه کمیسیون ماده ۵ «ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی محله‌ای در بافت‌های فرسوده» تسهیل در ضوابط معماری، ملاک عمل برای صدور پروانه ساختمانی خواهد بود، همچنین شهروندان می‌توانند نسبت به دریافت بسته‌های تشویقی مطابق فرم ابلاغی اقدام کنند.

مهدویان ادامه داد: بسته تشویقی جدید، ابلاغی کمیسیون ماده ۵ در واقع فرصت منحصربه‌فردی برای سازندگان و مالکان واحدهای فرسوده محسوب می‌شود و ظرفیت خوبی را برای نوسازی بافت‌های فرسوده غیرتاریخی است که با استفاده از آن ساکنان این بافت‌ها می‌توانند، برای برخورداری از این فرصت به مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان مراجعه کنند.

کد خبر 735361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.